Souvislá pedagogická praxe navazuje na průběžnou praxi. Součástí kurzu jsou úvodní nebo průběžný a závěrečný společný seminář. Samotná praxe probíhá částečně v tandemově s dalším studentem, částečně individuálně, student konzultuje průběh praxe a přípravy s vyučujícím a fakultním učitelem. Počet hodin přímé pedagogické činnosti je 36 vyučovacích hodin. Vyučující provede aspoň dvě hospitace s videozáznamem a rozborem. Student si v průběhu praxe stanovuje cíle k vlastnímu zlepšení a průběžně tyto cíle vyhodnocuje a upravuje. V průběhu souvislé pedagogické praxe studenti navazují na poznatky, které získali v předcházejících typech praxí a v kurzech oborových didaktik, a tyto poznatky se učí aplikovat při vlastní výuce pod dohledem fakultního učitele. Spolupráce studenta s fakultním učitelem je nastavena tak, že student nejprve učiteli pomáhá s přípravami a dílčími aktivitami a teprve postupně nabývá samostatnosti. Souvislá praxe má tyto klíčové složky:
1) náslechy ve třídách, v nichž studenti budou posléze budou učit;
2) příprava na vlastní vyučování – vypracování plánů hodin a jejich rozbor s fakultním učitelem;
3) tandemová i samostatná výuka pod dohledem fakultního učitele;
4) rozbor odučených hodin s fakultním učitelem/vyučujícím;
5) reflexe v deníku z praxe;
6) účast na běhu školy (dozory, pedagogické porady, rodičovské schůzky atp.). Cílem je rozvinout klíčové učitelské kompetence v oblasti plánování, realizace a reflexe výuky. Vybrané materiály, které student v průběhu praxe zpracovává, se stávají součástí učitelského portfolia.