Charles Explorer logo
🇬🇧

Film Festivals: History and Practice

Class at Faculty of Arts |
AFV0000233

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Přednášky 1)    Úvod do „festival studies“ aneb Jak na filmové festivaly? (Bláhová)

Základní přístupy a metody studia filmových festivalů.

Text: Mark Peranson, Nejdřív získat moc, peníze budou následovat. Dva modely filmových festival. Dekalog 2, 3 (2009) – dostupné in Cinepur 75 (5-6 2011), s. 76 – 83.   2)    Festivaly, národní kinematografie a stát (Bláhová)

Texty: Marla Stone, „Challenging Cultural Categories: The transformation of the Venice Biennale under Fascism“. Journal of Modern Italian Studies 4 (2), 1999: 184-208.

Lucy Mazdon, „Transnational ‘French’ Cinema: The Cannes Film Festival.” Modern & Contemporary France
15 (1) 2007, s. 9–20.   3)    Festivaly a jejich sociálně-kulturní vliv (Čeněk)

Skadi Loist, The Queer Film Festival Phenomenon in a Global Historical Percpective (the 1970s-2000s). In Une histoire des festivals. Publications de la Sorbonne, 2013, s. 109-121.   4) Festivaly, kulturní diplomacie a Studená válka (Bláhová)

Texty: Reinhold Wagnleitner, „The Developement of United States Cultural Foreign Policy“. In. Coca-colonization and the Cold War. The Uni of North Carolina Press, 1994, s. 46 – 83.

Heide Fehrenbach, „Mass Culture and Cold War Politics“. The Berlin Film Festival of the 1950s. In Cinema in Democratizing Germany: Reconstructing National Identity After Hitler. The University of North Carolina Press, 1995, s. 234-253.   5) Festivaly a umělecká tvorba(Čeněk)

Text: TBA   6) Festivalizace kulturního života (Čeněk)

Text: John Wäfler, Changing festival definitions: a brief history of the Fribourg International Film Festival in Switzerland. In Une histoire des festivals. Publications de la Sorbonne, 2013, s. 99-107.      

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Podle jedné statistiky vznikne každý den na světě nový filmový festival. Studium filmových festivalů tak představuje dynamickou a rozvíjející se oblast, která umožňuje mnoho různých úhlů pohledů a rozmanité metodologické a výzkumné pozice sahající napříč disciplínami – od institucionálních dějin, přes politickou ekonomii po teorie managementu. Přednáška, která bude probíhat v šesti blocích, je zamýšlená jako úvod do studia filmových festivalů. Nabídne přehled hlavních přístupů a metod ke studiu festivalů, nastíní jejich historický vývoj a zároveň se na vybrané okruhy zaměří hlouběji. Konkrétně půjde o oblasti „festivaly a kulturní diplomacie“, „festivaly a národní kinematografie“, „festivaly a distribuce“, „festivaly, cinefilie a ekonomie prestiže“, „dramaturgie a program“ a „festivaly a imaginární komunity“. Na přednášku navazuje Výzkumný seminář: Filmové festivaly (praxe).

Termíny: 19. 2., 26. 2., 5. 3., 12. 3., 19. 3., 26. 3. (přednášky, seminář naváže 9. 4.)