Distribuce je nejméně probádanou, ale fakticky nejvlivnější složkou mediálních průmyslů: rozhoduje totiž o tom, co bude šířeno, kdy a kam. Tato přednáška se bude věnovat digitální distribuci v celé její komplexnosti, především z hlediska media industry studies. Současnou distribuční praxi zasadí do kontextu struktury a proměn evropského audiovizuálního průmyslu. Popíše formy distribuční praxe, vliv digitalizace, globalizace, právních rámců a kulturní politiky EU, zvláště pak tzv. jednotného digitálního trhu (Digital Single Market - DSM). Nabídne teoretické nástroje pro studium digitální distribuce: teorii kulturních zprostředkovatelů, mediálních infrastruktur, platform studies, neformální ekonomiky médií ad. Popíše typy českých distribučních praxí: byznys modely VOD a internetové televize, agregátory a proměny klasických kinodistributorů, včetně profilů konkrétních veřejných institucí a firem (BBC, ČT, YouTube, HBO, Netflix, iTunes, Google Play, Amazon, Bontonfilm, Aerofilms, Stream, Banaxi, Voyo, O2 TV, Doc Alliance ad.). Předběžný rozvrh témat na jednotlivé hodiny:
1. Co je to audiovizuální distribuce a distribution studies
2. Teorie kulturních zprostředkovatelů
3. Platform Studies
4. Infrastructure Studies
5. Video on demand: byznys modely digitální distribuce
6. Agregace obsahu
7. Digitální kurátorství
8. Internetová televize a webseriály
9. Veřejnoprávní média online: příklad BBC a ČT
10. Digital Single Market: strategie Evropské komise pro jednotný digitální trh
11. Teritorialita a geoblocking
12. Neformální ekonomika médií a její formalizace: pirátství, kopírování, file-hosting, „Safe Harbor“, "Content ID"