Charles Explorer logo
🇨🇿

Video on Demand

Předmět na Filozofická fakulta |
AFV0000241

Anotace

Distribuce je nejméně probádanou, ale fakticky nejvlivnější složkou mediálních průmyslů: rozhoduje totiž o tom, co bude šířeno, kdy a kam. Tato přednáška se bude věnovat digitální distribuci v celé její komplexnosti, především z hlediska media industry studies. Současnou distribuční praxi zasadí do kontextu struktury a proměn evropského audiovizuálního průmyslu. Popíše formy distribuční praxe, vliv digitalizace, globalizace, právních rámců a kulturní politiky EU, zvláště pak tzv. jednotného digitálního trhu (Digital Single Market - DSM). Nabídne teoretické nástroje pro studium digitální distribuce: teorii kulturních zprostředkovatelů, mediálních infrastruktur, platform studies, neformální ekonomiky médií ad. Popíše typy českých distribučních praxí: byznys modely VOD a internetové televize, agregátory a proměny klasických kinodistributorů, včetně profilů konkrétních veřejných institucí a firem (BBC, ČT, YouTube, HBO, Netflix, iTunes, Google Play, Amazon, Bontonfilm, Aerofilms, Stream, Banaxi, Voyo, O2 TV, Doc Alliance ad.). Předběžný rozvrh témat na jednotlivé hodiny:

1. Co je to audiovizuální distribuce a distribution studies

2. Teorie kulturních zprostředkovatelů

3. Platform Studies

4. Infrastructure Studies

5. Video on demand: byznys modely digitální distribuce

6. Agregace obsahu

7. Digitální kurátorství

8. Internetová televize a webseriály

9. Veřejnoprávní média online: příklad BBC a ČT

10. Digital Single Market: strategie Evropské komise pro jednotný digitální trh

11. Teritorialita a geoblocking

12. Neformální ekonomika médií a její formalizace: pirátství, kopírování, file-hosting, „Safe Harbor“, "Content ID"