Joan Jonas, Vertical Roll, 1972, 19:30 min
Pipilotti Rist, I am Not a Girl That is Missing Much, 1986, 6 min
Pipilotti Rist, Ever is Over All, 1997
Pipilotti Rist, Aujourd`hui, 1999, 10 min, ukázka
Pipilotti Rist, Lullaby, 2002, 5 min
Vanessa Beecroft, VB40, 1999, 4 min
Ragnar Kjartansson, The Visitors, 2012, ukázka 2 minuty
Artur Zmijewski, Them, 2007, 27 min
26.10.
\r\nseminář odpadá
\r\n\r\n
2.11.
\r\nWoody a Steina Vasulka. Průřez tvorbou průkopníků technologicky zaměřeného videoartu, jejichž zdánlivě technicistní práce přesto skrývají rovinu subjektivní autorské výpovědi.
\r\nWoody Vasulka, C-Trend, 1974, 7 min., Woody Vasulka, Reminiscence, 1974, 4.50, Steina: Switch! Monitor! Drift!, 1976, 4 min., a další
\r\n\r\n
9.11.
\r\nStřih jako nástroj. Triptych navazujících děl rytmizuje historický filmový materiál krátkými repetetivními smyčkami, které vedle psychedelického účinku odhalují skryté roviny klasických hollywoodských filmů.
\r\nMartin Arnold, Pièce touchée, 1989, 1993, 1998, celkem 41 minut
\r\n\r\n
16.11.
\r\nPřijetí a práce s filmovým jazykem
Jesper Just, Somebody to Love, 2005, 10 min
Jesper Just, A Question of Silence, 2008, 6 min
Jesper Just, This Nameless Spectacle, ukázka
Julian Rosenfeldt, Asylum, 2002, 14 min
Julian Rosenfeldt, Manifesto, 2016, ukázka
23.11.
\r\nSubverze filmu a televize
Candice Breitz, Mother, 2005, 11 min
Candice Breitz, Father, 2005, 13 min
Keren Cytter, Corrections, 2013, 8 min
Oskar Dawicki, Budget Story, 2007, 10 min
Rodney Graham, Vexation Island, 9 min
Christoph Schlingensief, 2000, Auslander raus!, ukázka
Christian Jankowski, Casting Jesus, 2011, trailer, 2 min
Omer Fast, CNN Concatenated, 2002, 20 min, ukázka
30.11.
\r\nPostupy dokumentárního filmu, korektní a nekorektní aplikace
Olaf Breuning, Home I a 2, 2007, ukázka 20 minut
Sensory Ethnography Lab (SEL): Castaing-Taylor a Paravel, Leviathan, 2013, ukázka
Spray a Pacho Velez, Manakamana, 2013, ukázka
Renzo Martens, Episode 3, 2008, 90 min ukázka
\r\n
7.12.
\r\nFilmy v galerii. Dokumentace prací několika umělců, kteří pracují s formou filmového zařízení nebo filmového pásu.
Tacita Dean, Green Ray, 2001, 2.33 min.
Tacita Dean, Noir et blanc, 2006, 4.22 sec.
Tacita Dean, Sound Mirrors, 1999, 4 min
Rosa Barba, Stage Archive,2011, 2 min documentary
Rosa Barba, At Jeu de Paume, 2012, 5 min documentary
Rosa Barba, At Tate Modern, 2012, 4 min documentary
Ján Mančuška, Lost Memory, 2010, 15 min.
\r\n\r\n
14.12.
\r\nseminář odpadá
\r\n\r\n
21.12.
\r\nPředvánoční postinternetová extravaganza: divné videoklipy, reklamy, architektonická videa, avantgardní umění, soft-pornografie, sebezpytné animace. Přines kdo má co rád a za co se třeba i trochu stydí.
\r\n","inLanguage":"cs"}]}
TÉMATA: 5.10.
Filmy Andy Warhola. Ontologie filmu a paradoxy záznamu filmového obrazu.
Kiss, 1963, 50 minut (ukázka), Blowjob, 1964, 35 minut, Screen Tests 1964-1966, každý 5 min. (výběr) 12.10.
Pohyblivý obraz, minimalismus a konceptuální umění. Michael Snow ve svých filmech propojuje minimalismus (kontinuální záběr ve Wavelenght) a psychedelický zvuk, nebo film podrobuje konceptuální (ale i vtipné) nemediační analýze.
Michael Snow, Wavelenght, 48 minut
Michael Snow: So is this, 1982, 48 minut (ukázka v angličtině) 19.10.
Video mezi performancí a filmovým vyjádřením Joan Jonas, Vertical Roll, 1972, 19:30 min Pipilotti Rist, I am Not a Girl That is Missing Much, 1986, 6 min Pipilotti Rist, Ever is Over All, 1997 Pipilotti Rist, Aujourd`hui, 1999, 10 min, ukázka Pipilotti Rist, Lullaby, 2002, 5 min Vanessa Beecroft, VB40, 1999, 4 min Ragnar Kjartansson, The Visitors, 2012, ukázka 2 minuty Artur Zmijewski, Them, 2007, 27 min 26.10. seminář odpadá 2.11.
Woody a Steina Vasulka. Průřez tvorbou průkopníků technologicky zaměřeného videoartu, jejichž zdánlivě technicistní práce přesto skrývají rovinu subjektivní autorské výpovědi.
Woody Vasulka, C-Trend, 1974, 7 min., Woody Vasulka, Reminiscence, 1974, 4.50, Steina: Switch! Monitor! Drift!, 1976, 4 min., a další 9.11.
Střih jako nástroj. Triptych navazujících děl rytmizuje historický filmový materiál krátkými repetetivními smyčkami, které vedle psychedelického účinku odhalují skryté roviny klasických hollywoodských filmů.
Martin Arnold, Pièce touchée, 1989, 1993, 1998, celkem 41 minut 16.11.
Přijetí a práce s filmovým jazykem Jesper Just, Somebody to Love, 2005, 10 min Jesper Just, A Question of Silence, 2008, 6 min Jesper Just, This Nameless Spectacle, ukázka Julian Rosenfeldt, Asylum, 2002, 14 min Julian Rosenfeldt, Manifesto, 2016, ukázka 23.11.
Subverze filmu a televize Candice Breitz, Mother, 2005, 11 min Candice Breitz, Father, 2005, 13 min Keren Cytter, Corrections, 2013, 8 min Oskar Dawicki, Budget Story, 2007, 10 min Rodney Graham, Vexation Island, 9 min Christoph Schlingensief, 2000, Auslander raus!, ukázka Christian Jankowski, Casting Jesus, 2011, trailer, 2 min Omer Fast, CNN Concatenated, 2002, 20 min, ukázka 30.11.
Postupy dokumentárního filmu, korektní a nekorektní aplikace Olaf Breuning, Home I a 2, 2007, ukázka 20 minut Sensory Ethnography Lab (SEL): Castaing-Taylor a Paravel, Leviathan, 2013, ukázka Spray a Pacho Velez, Manakamana, 2013, ukázka Renzo Martens, Episode 3, 2008, 90 min ukázka 7.12.
Filmy v galerii. Dokumentace prací několika umělců, kteří pracují s formou filmového zařízení nebo filmového pásu. Tacita Dean, Green Ray, 2001, 2.33 min. Tacita Dean, Noir et blanc, 2006, 4.22 sec. Tacita Dean, Sound Mirrors, 1999, 4 min Rosa Barba, Stage Archive,2011, 2 min documentary Rosa Barba, At Jeu de Paume, 2012, 5 min documentary Rosa Barba, At Tate Modern, 2012, 4 min documentary
Ján Mančuška, Lost Memory, 2010, 15 min. 14.12. seminář odpadá 21.12.
Předvánoční postinternetová extravaganza: divné videoklipy, reklamy, architektonická videa, avantgardní umění, soft-pornografie, sebezpytné animace. Přines kdo má co rád a za co se třeba i trochu stydí.
Cílem předmětu je seznámit studenty s vybranými díly světového experimentálního filmu a videoartu, které se staly základem kánonu tzv. umění pohyblivého obrazu. Důraz bude kladen na promítání děl v jejich reálné stopáži, stručnou kontextualizaci a následnou diskusi o prezentovaných dílech.
Podmínkou účasti na semináři je aktivní znalost angličtiny.