Charles Explorer logo
🇬🇧

Hong Kong Film

Class at Faculty of Arts |
AFV0000305

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Přednáška 1- Počátky kinematografie Hongkongu a vytváření lokální identity. Vazba na čískou kinematografii.

Fenomén kantonských filmů.Přednáška 2- Studiový systém a konkurenční boj studií Cathay a Shaw Brothers v 60. letech. Zakládání modernéch studií v 70.letech význačných na autorské osobnosti a hvězdy.Přednáška 3- Hongkongská nová vlna 80. let., provázanost s televizní tvorbou a její následná asimilace do středního proudu.Přednáška 4Zlatá era kinematografie Hongkongu v 80. a počátkem 90.let.

Hlavní společnosti, tvůrci a hvězdy. Úspěch žánrové tvorby na mezinárodním videotrhu.Přednáška 5- Kinematografie ve stínu předání Hong Kongu zpět Číně? Reflexe dobových nálad v kinematografii.Přednáška 6- Kinematografie Hongkongu po roce 1997 a její polarizace na lokální filmy versus koprodukce s Čínou.

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Předmět se soustředí na výuku dějin kinematografie Hongkongu po roce 1945. Představí tuto kinematografii jako specifický fenomén i jako studiový systém a bude se věnovat tomu, jak se v této komerční kinematografii projevují rozmanité lokální a autorské tendence. Ústředním motivem lekcí je téma lokální identity jejího zrcadlení v komerční produkci Hongkongu; a dále téma Honkgongu a Číny na politické, společenské a kulturnÌ rovině.

Předmět vhodně doplňuje povinný kurz Dějiny světového filmu B a C.

Informace přednášejícího

Jiří Flígl vystudoval Vyšší odbornou školu publicistiky a během následného studia filmové historie a teorie na FFUK se přes svůj zájem o asijské kinematografie dostal k práci pro filmové festivaly. Jako programový dramaturg začal v roce 2006 pracovat pro Febiofest. V nadcházejících letech dramaturgicky spolupracoval s festivaly Fresh Film Fest, MFF Karlovy Vary, Filmasia, Letní filmov· ökola a Festival otrlého diváka. Texty o kinematografii, seriálech i videohrách publikoval v Cinepuru, A2, E15 či na Aktuálne.cz. Byl spoluzakladatelem a redaktorem webu o asijských filmech Rejže.cz. V letech 2010 až 2018 působil jako dramaturg Centra převzatých pořadů v České televizi. Od roku 2017 pracuje jako redaktor pro Cartoon Network. Coby programový ředitel stál u zrodu brněnského festivalu televizních a online seriálů Serial Killer. Od roku působí jako ředitel pražského kina Aero.