Kurz se bude zabývat výhradně analýzou filmů ze světové kinematografie z hlediska tvůrčí metody. Na semináři se budeme věnovat vybraným výrazným postavám světové kinematografie, u nichž lze identifikovat neobvyklou, moderní či jinak výraznou tvůrčí metodu. Zaměříme se především filmová díla stojící na pomezí hraného a dokumentárního přístup. Obsah setkání může být upraven po úvodním setkání. Příklady možných tematických celků:
1) Brzy na shledanou! 1968, r. Chris Marker - kolektivní film
2) Lov lva lukem 1965, r. Jean Rouch - časosběrný etnografický film
3) Titicut Follies 1967, r. Frederick Wiseman - sociologická a psychiatrická metoda
4) Koko, le gorille qui parle 1977, r. Barbet Schroeder - věda in vivo před kamerou
5) Šoa, 1985, r. Claude Lanzmann - historický dokumentární film bez archivních záběrů
6)Všichni možní sběrači a já 2000, r. Agnès Varda - autoportrét, dokumentární esej