Charles Explorer logo
🇬🇧

Through the Spanish cinema

Class at Faculty of Arts |
AFV000135

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

ORIENTAČNÍ SEZNAM TÉMAT A TERMÍNŮ PŘEDNÁŠEK: 1.    24.2. Poválečná situace filmového průmyslu a autokratické vlivy (kontrolní a cenzurní mechanismy) 2.    3.3.

Bardem-Berlanga a conversaciones de Salamanca, filmoví disidenti 3.    17.3. García Escudero a nový španělský film 4.    31.3. „nová vlna“ – La Escuela de Barcelona 5.     Případová studie: Kat, 1963, r.

Luis García Berlanga 7.    21.4. marginalizovaná produkce, komerční produkce, krach ekonomického experimentu 8.     Případová studie: Duch úlu, 1973, r. Víctor Erice 10.  28.4.

Změna systému a z toho vyplývající vlivy na kinematografii, pokus o „třetí cestu“, zrod proudu: film extrémní pravice 11.  Případová studie: Starý dům uprostřed Madridu, 1976 r. Carlos Saura. 12.  Případová studie: Vše o mé matce, 1999; Volver, 2006, r.

Pedro Almodóvar 13.  5.5. estetické tendence španělského filmu v období přechodu k demokracii 1973-1982 14. 12.5. změny v kinematografii (1982-1992): zákon Miró, Jorge Semprún, vliv volného trhu na rozložení produkce, nové styly a noví autoři, vznik autonomních kinematografií 15. boom 90. let: vstup televizí do filmové produkce, nová filmová politika, Pedro Almodóvar a jeho epigoni, žánrová produkce, autorský film (A. Amenábar, I.

Bollaín, I. Coixet, J.

Fesser, Ch. Gutiérrez, Á. de la Iglesia, F.

León de Aranoa, J. Medem, G.

Querejeta. D.

Trueba, José L. Guerín a další)

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Španělská kinematografie zažila své první plodné období právě v období diktatury let 1950-1973. Přednáška se bude věnovat dobovému kontextu, filmovému hospodářství a odpovídající legislativě.

Některým klíčovým dílům bude věnována větší pozornost. Student bude mít možnost seznámit se i s komerční produkcí tohoto období.

Výklad nebude izolovaně sledovat tvorbu několika nejznámějších děl, ale spíše se bude zaměřovat na neorealistické tendence v díle Bardema a Berlangy, novou vlnu – tzv. escuela de Barcelona a společensko-kritická díla. V druhé části semestru se budeme věnovat období přechodu k demokracii a první autorské vlně 90.let.