Charles Explorer logo
🇬🇧

Young French Film of the 90s'

Class at Faculty of Arts |
AFV00171

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

PŘEDPOKLÁDÁNÉ TERMÍNY PŘEDNÁŠEK, TÉMATA A FILMY: 1)     19.2. VÝMĚNY GENERACÍ, ZMĚNY VE FINANCOVÁNÍ, ÚLOHA TELEVIZE, NÁSTUP DIGITÁLNÍCH TECHNOLOGIÍ 2)     26.2. POSTMODERNISMUS NEBO/A NOVÝ AKADEMISMUS 3)     4.3. FORMÁLNÍ ZMĚNY VIZUÁLNÍ REPREZENTACE, VNITŘNÍ REALISMUS (INTIMITA, SEX, PORNOGRAFIE), VÝZNAM KRÁTKOMETRÁŽNÍ HRANÉ TVORBY 4)     11.3. SOCIÁLNÍ DARWINISMUS - SOCIÁLNÍ SPRAVEDLNOST 5)     18.3. NÁVAZNOST NA PŘEDCHOZÍ GENERACE (OBSAHOVÁ I STYLOVÁ) 6)     1.4. - / TERMÍN BUDE POTVRZEN V PRŮBĚHU SEMESTRU / Estetika násilí (G. Noé, C. Denis …) 7)     22.4. - TERMÍN BUDE POTVRZEN V PRŮBĚHU SEMESTRU / Žánrové rozpětí jako symptom nebo marketingové rozhodnutí? 8)     29.4. analýza - případová studie 9)     6.5. analýza - případová studie 10)  13.5. analýza - případová studie  

Projekce (tituly a data projekcí budou upřesněny v průběhu kurzu): 1)     L’esquive, Abdellatif Kechiche, 2003 2)     La Haine, Matthieu Kasovitz, 1995 3)     Zvrácený, Gaspar Noé, 2002 4)     Bled Number One, Ameur-Zaïmeche, Rabah, 2006 5)     Le petit lieutenant, Xavier Beauvois, 2005 6)     Mezi zdmi, Laurent Cantet, 2008 7)     Tlukot mého srdce se zastavil, Jacques Audiard, 2005 8)     Philippe Faucon, Samia, 2005 9)     Claire Denis, Trouble Every Day, 2001

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Devadesátá léta jsou ve Francii charakteristická nástupem mladé autorské generace výrazných režisérských osobností, která je dnes již vnímána poměrně celistvě. Patří sem např. Fr. Ozon, A. Desplechin, O. Assayas, J. Audiard, C. Denis, B. Dumont a řada jiných.

Jejich nástup a debuty jsou ovlivněni dobovými změnami, společenským posunem a přitom někteří z nich rozvádějí témata, která byla považována za překonaná, část skupiny se vrací k cinefilii a nové vlně.

Přednáška poskytne ucelený pohled na danou dekádu z hlediska ekonomických, institucionálních i legislativních změn, zároveň se budeme věnovat i estetickým a formálním aspektům této další výrazné vlny v dějinách francouzského filmu. Tvorbu jednotlivých autorů budeme sledovat i v prvních letech 21. století.