1/ 11.10. - úvodní hodina, seznámení - seminář
Zadání do příští hodiny:
- založit si “pracovní stránku” pod svým jménem ve sdílené složce na Google Docs
- na příště: přečíst si texty (o vzdělání a vědění) k úkolu č. 1 a zpracovat ho do pondělí 16. 10. do 10:00 18. 10. VOLNO – děkanské volno – Doma: Jak číst (odborný text)? - přečíst si samostatně texty k úkolu č. 2 - (Šanderová, Eco, Just) a zpracovat ho do pondělí 23.10. do 10:00 2/ 25. 10. - Co je to vzdělání? – seminář – mít promyšlené odpovědi na otázky co je to vzdělání a vědění
- na příště: přečíst si texty (Šalda) k úkolu č. 3 a zpracovat ho do pondělí 30.10. do 10:00 4/ 1. 11. - Kritické myšlení – seminář
- na příště: podívat se na film Tři sezóny v pekle, přečíst si texty (2 recenze) k úkolu č. 4 a zpracovat ho do pondělí 6. 11. do 10:00 5/ 8. 11. - Současné recenzentství I. – seminář – debata o kritice a kritickém myšlení
- na příště: číst libovolné recenze a vybrat si jednu, na kterou budete zpracovávat úkol č. 5, tj. na kterou budete psát metarecenzi – tu nasdílejte na disk do úterý 14.11. do 10:00 (sken nebo link) 6/ 15. 11. – HODINA SE NEKONÁ; SAMOSTUDIUM
- na příště: napište na vybraný text metarecenzi, zpracujte úkol č. 5 do pondělí 20.11. do 10:00 7/ 22. 11. - Současné recenzentství II + III.: metarecenze host Irena Hejdová
- na příště: zpracování úkolu č. 6 do pondělí 27.11. do 10:00 8/ 29. 11. - vlastní recenze na vybraný film – kladná (bude ještě upřesněno, zda se seminář bude fyzicky konat)
- na p říště: zpracování úkolu č. 7 do neděle 10. 12. do 10:00 (máte na to více času, abyste mezi texty získali odstup, proto prosím o dřívější odevzdání); do úterý 12. 12. nasdílejte 2 argumentačně nejsilnější odstavce na googlediscovou stránku - 1 z kladné, 1 ze záporné recenzce 6. 12. - VOLNO 9/ 13. 12. - vlastní recenze na vybraný film – záporná; srovnání argumentace -/+ záporné recenze 20. 12. – VOLNO 10/4. 1. – samostatná práce; seminář se nekoná: zpracujte úkol č. 8 (analýza filmu 84600) do středy 3. 1., respektive pátku 7. 1. do 10:00 (výjimečně dříve) 11/ 10.1. - přečtěte si texty, které jsou uvedené v úkolu č. 9 - na hodině o nich budeme diskutovat
Seminář filmové analýzy seznamuje studenty se způsoby psaní a myšlení o filmu, učí je základní dovednosti kritické analýzy, možnosti strukturace textu, práci s pojmy, schopnosti argumentace a analytického myšlení. Kurz se zaměřuje na exemplární analýzy vybraných filmů, zejména ve shodě s metodou neformalistické analýzy (podle knihy David Bordwell a Kristin Thompsonová: Umění filmu: Úvod do studia formy a stylu). Tento metodologický postup sleduje formální stránku filmu (naraci, kameru, střih, zvuk), zkoumá, jak jednotlivé stylové prostředky působí na diváka a ovlivňují celkovou strukturu díla. V kurzu se zaměříme nejen na pojmenování jednotlivých formálních prostředků, ale i na otázky, jak tyto prostředky mohou fungovat v rámci celku. Druhou částí semináře pak bude práce s odbornou literaturou. Pomocí nejrůznějších textů se studenti budou učit kritickému čtení odborných textů, debatě nad nimi a možnostem aplikace teoretických modelů a pojmosloví.
Úkoly a četbu k semináři naleznete: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=2824#section-9 - heslo "analyza"