Předpokládaný program projekcí (Vzhledem k délce filmů nebude možné pustit všechny tituly, přesto vyžaduji znalost celých filmů, které existují v různých verzích – délka vyžadované verze viz seznam filmů.): 1. 23.2. 1981: Diva, r. Jean-Jacques Beineix (117 minut) 2. 2.3. 1982: Pozvání na cestu (Invitation au voyage), r.
Peter del Monte (95 minut) 3. 9.3. 1983: Měsíc v kanále, r. Jean-Jacques Beineix (134 minut) 16.3.
VÝUKA SE NEKONÁ 4. 23.3. 1984: Ulice barbarů, r. Gilles Béhat (107 minut) 5. 6.4. 1985: Podzemka, r.
Luc Besson (99 minut) 6. 13.4. 1986: 37,2 po ránu, r. Jean-Jacques Beineix (177 minut) 7. 20.4. 1986: Zlá krev, r.
Leos Carax (114 minut) 8. 27.4. 1988: Magická hlubina, r. Luc Besson (111 minut) BR 9. 4.5. 1989: Street of no return (sans espoir de retour), r.
Samuel Fuller (93 minut) 11.5. VÝUKA SE NEKONÁ 10. 18.5. 1990: Brutální Nikita, r. Luc Besson (113 minut) BR
Předmětem zájmu bude období let 1980 až 1990 ve francouzské kinematografii. V českém odborném prostředí je s oblibou charakterizováno souslovím neobarokní kinematografie, což je dnes již překonaný pojem, nicméně tvrdošíjně u nás používaný.
Podle nejnovějších výzkumů je zřejmé, že především autorská trojice Beineix-Carax-Besson si velmi zručně osvojila postupy reklamních a hudebních klipů. Zasazení těchto postupů do - pro diváky - neobvyklého kontextu vedlo ke vzniku skupiny filmů, jež spojuje ve své době originální přístupy k využití kamery, střihu i narace.
Přestože tato tendence neměla dlouhé trvání, nesmazatelně se zapsala do dalšího vývoje francouzské kinematografie. Pokusíme se pojmenovat jejich společné znaky a také nalézt příčiny vzniku tohoto druhu filmů vzhledem k celospolečenské situaci i přijetí u diváků a kritiky.