1) 20. 2. 2020
Drakonická spravedlnost
Val. Max. 6.5.ext.3 (Nihil illis etiam...) 2 a 3) 27. 2. a 5. 3.
Krutost a pošetilost velitelů a tyranů
Sen. ira 1,18,3–6 (Cn. Piso fuit...) – zvůle moci
Sen. ira 3,14,1–2 (Cambysen regem...) – říkat pravdu se nevyplácí
Sen. ira 3,16,3–4 () – prosit o život dětí se nevyplácí
Sen. ira 3,20,1–21,5 (Sic rex Persarum...) – genocida, kanibalismus, šílenství 4 a 5) 12. 3. a 19. 3.
Duchařské historky:
Cic. div. 1,56–57 (Quid? illa duo...)
Plin. ep. 7,27 (celý dopis)
Suet. Divus Augustus 6 (Nutrimentorum eius...) – Augustova "rodná" chaloupka 6) 26. 3.
Drsný život
Plin. ep. 6,25 (lidé se ztrácejí)
Mart. ep. 2,75 (neúspěšný krotitel)
Tac. ann. 13,35,3 (mráz)
Mučení
Sil. It. 1,144–184 (mučení) 7–9) 2. 4., 9. 4. a 16. 4.
Sériový vrah
Cic. Cluent. 21–40 10–13) 23. 4., 30. 4., 7. 5. a 14. 5.
Krvavá svatba aneb čím vším lze zabít:
Ov. met. 12,210–535
Seminář je koncipován primárně jako kondiční četba pro studenty s pokročilou znalostí latiny. Číst se ovšem budou temné, mrazivé příběhy z klasické literatury, vybrané zejména z autorů, s nimiž se studenti během studia spíše nesetkávají (Valerius Maximus, Silius Italicus, Plinius ml.), případně z méně čtených textů známých autorů (Senekovo De ira, Ciceronova řeč Pro Cluentio či spis De divinatione). Pokusíme se také sledovat, z čeho mají Římané hrůzu, co by se bývalo mohlo objevovat v rubrice "černá kronika" římských novin, k čemu římští autoři používají děsivé ilustrace a jakými prostředky lze ve čtenáři vyvolat pocit mrazivé hrůzy a fyzické nevolnosti.