Tematicky se kurz zaměří především na:
1.Specifika výuky latiny pro žáky s poruchami učení
2.Učební styly a techniky žáků v souvislosti s metodou výuky latiny
3. Pohled do historie výuky latiny, zužitkování osvědčené praxe
4. Specifický charakter jazykové komunikace ve výuce latiny. Budování a rozvoj latinské slovní zásoby žáků (vč. internacionalismů a srovnání se slovní zásobou dalších evropských jazyků). Význam překládání ve výuce latiny i z hlediska celkové kultivace vyjadřování žáků.
5. Práce s multimédii a filmem
6. Využití uměleckých prostředků, především divadla, při<span style="background-color: inherit;" data-ccp-charstyle="normal
Předmět bude dle okolností probíhat v prezenční i distanční formě. V případě distanční výuky se rovněž bude konat v den a hodinu stanovenou rozvrhem. Primárním nástrojem bude videokonference pomocí systému ZOOM (pozvánka do ZOOM místnosti bude zaslána přihlášeným studentům).
Předmět navazuje na "Didaktiku latinského jazyka" ze ZS a dále rozvíjí vybraná témata a věnuje se i některým novým (viz sylabus). Pozornost se tentokrát zaměří především na observace didaktických postupů (videozáznamy) za různých podmínek, v různých třídách a v různých zemích světa a na jejich analýzy a hodnocení. Budeme si všímat příkladů dobré praxe a umožní-li to situace, pokusíme se společně uskutečnit několik observací "naživo", například u vybraných gymnaziálních vyučujících či na lékařské fakultě. Taktéž se pokusíme přizvat některé vyučující z praxe přímo do hodin věnovaných semináři. Účastníci kurzu si sami vyzkouší několik pedagogických výstupů. Zaměříme se na mikrovyučování.