Charles Explorer logo
🇬🇧

Literary Seminar II

Class at Faculty of Arts |
AHP500011

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

AHP 500011   Literární seminář II

Rozsah studijního předmětu :  1 hod./týden 

Formy výuky studijního předmětu : seminář   

Způsob ukončení studijního předmětu:  zápočet

Podmínky pro získání zápočtu: aktivní účast na hodině, četba textů a diskuse o nich, písemná seminární práce (cca 8-10 stran)

Stručná anotace předmětu:

Seminář se soustředí na četbu básnických a prozaických textů z období modernismu a měl by rozvíjet schopnost studentů uplatnit získaný přehled literárně-historický a teoretický v práci s konkrétními  texty  (formou  četby a rozboru v semináři i vypracováním seminární práce) a vést o nich debatu.

Seminární práce se bude zabývat některým z modernistických románů (José Martí: Lucía Jerez, M.Díaz Rodríguez: Ídolos rotos, J.Asunción Silva: De sobremesa, E.Gómez Carrillo: Tres novelas inmorales, H.Quiroga: Historia de un amor turbio, Enrique Larreta: La gloria de don Ramiro).

Odborná literatura:

Gullón, Ricardo: Direcciones del modernismo. Madrid, 1990.

González, Aníbal: La novela modernista hispanoamericana. Madrid, 1987.

Henríquez Ureňa, M.: Breve historia del modernismo. México, 1954.

Jiménez, José Olivio; Morales, Carlos Javier. La prosa modernista hispanoamericana. Introducción crítica y antología. Madrid, 1998.

Jiménez, J.R.: El modernismo. Notas de un curso.  México, 1962.

Litvak, Lily: El modernismo. Madrid, 1991.

Mora, G.: El cuento modernista hispanoamericano.  Lima, 1996.

Paz, O.: Los hijos del limo. Barcelona, 1984.

Phillips-López, D.: La novela hispanoamericana del modernismo.  Geneve, 1996.    

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

V akademickém roce 2015-16 je tento kód určen pouze studentům, kteří začali studovat obor NMgr. Hispanistika v roce 2014-15 a dříve.

Studenti, kteří nastoupili do 1. ročníku v roce 2015-16, zapisují kód AHP500031 Literární seminář II.