1. semestr 1. Teoretická východiska didaktiky cizích jazyků 2. Motivace 3. Jazykový transfer. Interference 4. Cíle výuky cizím jazykům 5. Metodické směry 6 Obsah vyučování, příprava hodiny 7. Jednotlivé jazykové roviny
- Slovní zásoba CJ.
- Mluvnická stavba CJ.
- Zvuková podoba CJ.
- Psaná podoba CJ. 8. Řečové dovednosti 9. Kontrola, zkoušení, hodnocení a klasifikace 10. Výuka španělského jazyka na českých školách 2. semestr:
El primer día de clase o Análisis de necesidades o Dinámicas y técnicas de comunicación en el aula. o El uso del lenguaje en el aula
Enseñar vocabulario o Dinámicas y estrategias o El enfoque léxico
La observación de clases o Tipos de observación
Las TIC en la enseñanza de ELE o El PLE del docente
Enseñar exponentes funcionales o Gramática pedagógica I
Enseñar gramática o Gramática pedagógica II
Enseñar pronunciación o Dinámicas y estrategias
Comprensión oral y escrita o Destrezas interpretativas
Expresión oral y escrita o Destrezas expresivas
La integración de destrezas o Análisis de manuales
La evaluación de las diferentes actividades comunicativas de la lengua o Niveles del MCER y PCIC o Los DELE o La corrección
Programación y Planificación de clases
El texto literario en el aula de español como lengua extranjera
Desarrollo profesional docente o Continuar el aprendizaje fuera del aula
ZS 1/1
LS 1/1 Zk
Přednáška a seminář jsou zaměřeny na osvojení stěžejních teoretických vědomostí a praktických dovedností, nutných pro získání učitelské kvalifikace, a na přípravu budoucích pedagogů k absolvování praxe a optimálnímu výkonu profese.
V prvním semestru (vyučující doc. Petr Čermák) budou akcentovány problémy spjaté s výukou španělštiny v českém prostředí (specifika českého prostředí, interference češtiny, český školský systém apod.). Výuku v tomto prvním semestru bude zajišťovat předmět Didaktika španělštiny: kontrastivní česko-španělský přístup (učitelství) - AHP600008; podrobnější informace nalezne zájemce u tohoto předmětu.
V druhém semestru (vyučující Lic. Javier González Lozano) budou předm ětem zájmu konkrétní metodologické problémy výuky španělštiny jako cizího jazyka (ELE), často s odkazem na postupy uplatňované ve Španělsku, v Institutu Cervantes atd.
Ke konkrétnímu obsahu - viz sylabus.