Charles Explorer logo
🇨🇿

PVP 3 Dobré osvícenství, špatný stalinismus? Nemístná komparace na poli dějin školství

Předmět na Filozofická fakulta |
AHS444V125

Anotace

Dobré osvícenství, špatný stalinismus?

Nemístná komparace na poli dějin školství

PhDr. Jan Randák, Ph.D, Mgr. Marek Fapšo

čtvrtek 17:30-19:05 místnost č. 201

V rámci výuky by vyučující rádi provedli průběžnou komparaci dvou časově od sebe vzdálených období moderních a soudobých dějin na poli školní výuky a výchovy. Sám název přednášky napovídá, že se pokusí - samozřejmě ve spolupráci se studenty - o hledání odpovědí na otázky související s hodnocením různých historických poměrů. Na konci tohoto semestrálního experimentu se v každém případě ukáže (ne)patřičnost nabízeného srovnání. Více netřeba napovídat.

V závislosti na tématu bude výuka vedena přednáškovou i seminární formou v podobě diskuzí o textech. Od studentů je proto očekáván aktivní přístup k předmětu formou domácí přípravy i zapojením do diskuzí v rámci samotné výuky.

Ve vztahu k dobovému školství budou probrány následující tematické okruhy: o Normy a zákony o Společenské cíle vzdělávání a "nový člověk" o Organizace času a prostoru o Tělo, tělesnost a kapiláry moci o Normalita a deviace o Totalita, emancipace a modernita