V průběhu souvislé pedagogické praxe studenti navazují na poznatky, které získali v předcházejících typech praxí (tj. praxe náslechové a praxí průběžných) a v kurzech oborových didaktik, a tyto poznatky se učí aplikovat při vlastní výuce pod dohledem fakultního učitele. Souvislá praxe má tyto klíčové složky:
1) 2 náslechy v každé třídě, v níž posléze budou učit;
2) příprava na vlastní vyučování – vypracování plánů hodin a jejich rozbor s fakultním učitelem;
3) vyučování v celkové délce 36 hodin pod dohledem fakultního učitele;
4) rozbor odučených hodin s fakultním učitelem;
5) reflexe v deníku z praxe;
6) účast na běhu školy (dozory, pedagogické porady, rodičovské schůzky atp.);
7) instruktážní (před začátkem) a rozborový (po ukončení) seminář vedený vedoucím praxe. Cílem je rozvinout klíčové učitelské kompetence v oblasti plánování, realizace a reflexe výuky. Všechny materiály, které student v průběhu praxe zpracovává, se stávají součástí učitelského portfolia. Organizaci souvislé je praxe je potřeba individuálně domluvit s vyučujícími kurzu Didaktika dějepisu I. a II. doc. Kamilem Činátlem či dr. Markem Fapšem.