1) Region v období První republiky - obecná charakteristika.
2) Proměna venkovského města - včetně demografického a politického vývoje.
3) Formování regionálních elit jak ve sféře politické tak i podnikatelské na příkladech Čeňka Vaněčka a Františka Otty.
4) Proces industrializace na úrovni regionu.
5) Regionální podnikání se zaměřením na živnostenskou sféru.
6) Firmy přesahující regionální úroveň - značky Rako a Otta.
7) Vliv velké hospodářské krize na společnost v regionu a opatření, která měla zmírnit její negativní dopad.
8) Význam a cíle živnostenského výstavnictví v regionech.
9) Reklama a využívání nových marketingových prostředků v regionální obchodní síti.
10) Druhy a formy reklamy: regionální reklamy a celostátní reklamní kampaně na příkladu firmy Baťa.
11) Význam a vliv regionálního odborného živnostenského školství na proces modernizace živnostenského podnikání v první polovině
20. století.
12) Poválečné změny a postupná transformace vícesektorové ekonomiky v ekonomiku jednosektorovou - zánik živnostenského podnikání v regionu.
Specializační přednáška je zaměřena na představení regionálního hospodářství ve 30. letech 20. století na příkladu Rakovníka, města, které se konstituovalo v přirozené centrum regionu a za První republiky zažívalo postupnou transformaci ze zemědělského města v město průmyslové. Přednáška bude koncipována jako příběh, který se zaměřuje na určité etapy a události: např. vliv Velké hospodářské krize na lokální podnikání, charakteristika regionálních elit, charakteristika významné firmy František Otta, která svojí produkcí přesáhla regionální úroveň.
Přednáška má také ukázat, do jaké míry byly v regionu uplatňovány nové marketingové prostředky, proto je zaměřena mimo jiné na komparaci lokální reklamy a reklamní kampaně firmy Baťa a na analýzu reklamních inzerátů se zřetelem na jejich formu a obsah. V interakci se studenty bude tato problematika promítána do dalších regionů a komparována.
V přednáškách bude dokumentován vývoj podnikatelských aktivit a jejich vliv na proměnu společnosti v regionu.