1. Úvod do problematiky, proměny hlavního města ve 2. polovině 19. století. 2. Staropražské trhy a tržiště.
Sortiment, organizace, právní úpravy prodeje. 3. Podomní a pouliční prodej potravin, hygienická pravidla a legislativa. 4.
Pražská obchodní síť ve 2. polovině 19. století. Obchody a jejich vybavení, nabídka zboží. 5.
Modernizace města a vznik nových institucí - ústřední jatky v Praze - Holešovicích. 6. Modernizace města a vznik nových institucí - pražské tržnice. 7.
Nástup specializace obchodů s potravinami - lahůdkáři, cukráři a uzenáři v Praze na přelomu století. 8. Průmyslová výroba potravin v Praze. 9.
Kde se pivo pije… Výroba a spotřeba nápojů v Praze na přelomu století. 10. Reklama v obchodě s potravinami. 11.
Jídla všední a sváteční - tradiční jídelníček Pražanů a jeho proměny. 12. Každodenní stravování ve městě.
Jídelny, hostince, kavárny, pouliční kuchyně.
Od konce 19. století se měnil každodenní život Pražanů a spolu s ním se prosazoval i odlišný způsob obstarávání potravin. Obyvatelé Prahy začali být více závislí na rozšiřující se obchodní síti a na zásobování města.
Měnili se v konzumenty, které kromě venkovského zázemí města stále více živil rozvíjející se potravinářský průmysl. Současně probíhající rozvoj a specializace pražské obchodní sítě vedly k upřednostňování nákupů v obchodech před dosud populárním pouličním a podomním prodejem.
Nové zásobovací instituce, nové formy obchodu, specializace stávajících druhů obchodů, zvýšené nároky na hygienu prodeje a kvalitu potravin a v neposlední řadě zvýšený dozor městských orgánů - to vše souviselo s nově se prosazujícím pojetím moderních středoevropských metropolí. Masový nástup reklamy pak dokresluje proměny pražského obchodu s potravinami, stejně jako pozvolné změny tradičního způsobu života obyvatel Prahy na přelomu 19. a 20. století.