Charles Explorer logo
🇬🇧

Perception of History in Computer Games

Class at Faculty of Arts |
AHSV10763

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Úvodní hodina

Vytváření obrazu historickych události

Středověké dějiny a současná popkultura 

Setkání s orientem: křížové výpravy 

Setkání s orientem: asijský prostor

Paměť, trauma a strach

Obrazy první světové války

Politické ideologie 20. století ve hrách

Obrazy druhé světové války 

Válka ve Vietnamu

Globální dějiny

"Národní" hry – hra jako obraz národních dějin.

 Diskuze: Jsou hry vhodné médium pro výuku dějin?

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Počítačové hry jsou dnes nedílnou součástí populární kultury. Samotné hry sice nejsou primárně narativním médiem, nicméně i tak se stávají součástí procesu vytváření obrazu dějin v široké společnosti.

Historie jako taková patří vedle oblasti sci-fi k nejpoužívanějších tématům herních vývojářů. Hry často využívají konkrétní historické události a osobnosti, nebo jen vychází z historie jako celku, tj. využívají daného prostředí.

Primárním cílem jednotlivých přednášek je poukázat na jednotlivé historické fenomény v rámci populární kultury s ohledem na počítačové hry. Přednášky by měly studentům sloužit jako návod, jak tyto problémy vysledovat právě u zmiňovaného média a být tak odrazovým můstkem k jejich vlastním úvahám.

Study programmes