Úvodní hodina
Vytváření obrazu historickych události
Středověké dějiny a současná popkultura
Setkání s orientem: křížové výpravy
Setkání s orientem: asijský prostor
Paměť, trauma a strach
Obrazy první světové války
Politické ideologie 20. století ve hrách
Obrazy druhé světové války
Válka ve Vietnamu
Globální dějiny
"Národní" hry – hra jako obraz národních dějin.
Diskuze: Jsou hry vhodné médium pro výuku dějin?
Počítačové hry jsou dnes nedílnou součástí populární kultury. Samotné hry sice nejsou primárně narativním médiem, nicméně i tak se stávají součástí procesu vytváření obrazu dějin v široké společnosti.
Historie jako taková patří vedle oblasti sci-fi k nejpoužívanějších tématům herních vývojářů. Hry často využívají konkrétní historické události a osobnosti, nebo jen vychází z historie jako celku, tj. využívají daného prostředí.
Primárním cílem jednotlivých přednášek je poukázat na jednotlivé historické fenomény v rámci populární kultury s ohledem na počítačové hry. Přednášky by měly studentům sloužit jako návod, jak tyto problémy vysledovat právě u zmiňovaného média a být tak odrazovým můstkem k jejich vlastním úvahám.