Charles Explorer logo
🇬🇧

SP - Television Mirror II. The rate of self-reflection of popular media

Class at Faculty of Arts |
AHSV20155

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Struktura: 1. Úvod - formality a. Program kurzu b. Systém akademického psaní 2. Film a televize jako médium a. Kontext 1. poloviny 20. století z pohledu vývoje masmédií b. Zadání prvního textu 3. Reality show jako filmové téma a. Ed TV (1998) b. Diskuze 4. Televizní zpravodajství a. Shattered Glass (2003) b. Diskuze 5. Televizní zpravodajství a. Vrtěti psem (1997) b. Diskuze c. Zadání druhého textu 6. Reality show jako filmové téma a. Ed TV (1998) b. Diskuze 7. Televizní produkce ve filmu a. Morning Glory (2010) b. Diskuze 8. Skryté identity a. Tootsie (1982) b. Diskuze c. Zadání třetího textu 9. Prolínání televizního a filmového světa v současnosti a. Filmové hvězdy v televizi b. Vzájemný vztah televize a filmu 10. Závěrečná hodina a. Diskuze b. Zadání závěrečné práce k atestaci (cca 5-10 stran)

Použité filmy:

- Výdělečné ženy (1937)

- Network (1976)

- Truman Show (1998)

- Ed TV (1999)

- Pleasantville (1998)

- Quiz Show (1994)

- Shattered Glass (2003)

- All the President’s Men (1976)

- Good Night, Good Luck (2005)¨

- Vrtěti psem (1997)

- Morning Glory (2010)

- Tootsie (1982)

- Seriál Newsroom

- Seriál 30 Rock

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Kurz volně navazuje na zimní semestr. V tomto kurzu se spojuje populární kultura s prací akademického pracovníka. Televize jako jedno z hlavních masmédií naší současnosti se zatím příliš neprojevuje v rámci sociálních dějin, na které má bezesporu velký vliv. Mimo potřeby základního studia vlivu televize na společnost, je zajímavý také pohled na vlastní prezentaci v rámci jiných žánrů, z nichž se v tomto kurzu zaměříme na filmy a seriály o televizi a jejích produktech. Mimo základního teoreticko-koncepčního rámce, jež budeme čerpat z odborné literatury, bude naším hlavním úkolem analyzovat audiovizuální prameny a v rámci kritické debaty prozkoumat jednotlivé aspekty tohoto druhu sebe-reprezentace.

Kurz je zároveň doplněn o psací část. V průběhu semestru budou studenti povinni v rámci atestace odevzdat zhruba 3 texty různého zaměření (abstrakty, recenze, esej, komentář, kritická analýza atd.) a závěrečnou práci. Jednotlivé útvary a jejich přesný rozsah bude zadán v rámci hodin. Předpokládaný úhrn textu za semestr bude max. 20 stran. Ke všem textům dostanou studenti zpětnou vazbu a komentář. Účelem je zlepšení autorských dovedností studentů a uvědomění si, že historie se prezentuje právě psaným textem, a proto je třeba zajistit jeho vysokou úroveň. Případné dotazy k této části kurzu zodpovím na myshb21@gmail.com.