Charles Explorer logo
🇬🇧

Topics in Ethnomusicology II

Class at Faculty of Arts |
AHV110042

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Tematický plán 22. 2.  - Úvodní hodina

BLOK 1 - LARGEY, Michael D. 2006. Vodou Nation: Haitian Art Music and Cultural Nationalism. University of Chicago Press. 29. 2. - Introduction: Performing the Nation 7. 3. - The Politics of Musical Ethnography 14. 3. - Recombinant Mythology and the Alchemy of Memory 21. 3. - Africans and Arawaks 28. 3. - Visions of Vodou in African Americam Operas about Haiti 4. 4.  - Ethnography and Music Ideology; Roots Music nd Cultural Memory 11. 4. - hostujcí přednáška

BLOK 2 - STOKES, Martin. 2010. The Republic of Love: Cultural Intimacy in Turkish Popular Music. Chicago University Press. 18. 4. - Introduction 25. 4 - Zeki Müren: Sun of Art, Ideal Citizen 2. 5. - The Affectionate Modernism of Orhan Gencebay 9. 5. - Why Cry? Sezen Aksu’s Diva Citizenship 16. 5. - Three Versions of "Beloved Istanbul"; Conclusion

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Druhá část kapitol bude stejně jako vloni v obecné rovině věnována problematice hudebně-etnografické monografii jako typickému žánru etnomuzikologické literatury. Letošní výběr četby propojí koncept kulturní intimity tak, jak s ním v posledních dvou desetiletích pracuje antropologická literatura (Herzfeld 1997, 2001).

Tento termín se ukázal jako velmi produktivní zejména při studiu nacionalismu, ale i kulturní identity obecně, tedy témat v etnomuzikologické literatuře od 80. let žhavě diskutovaných. Pokusíme se sledovat, jak autoři obou výchozích monografií (Stokes 2010, Largey 2006) využívají tento teoretický koncept, přestože se jejich témata -objektem zájmu, geograficky i metodologicky - jinak velmi liší.

Kromě použití teorie nás na vybraných monografiích bude zajímat také volba objektu výzkumu, konkrétní zvolené metody a jejich uplatňování. Protože obě knihy v nedávné době získaly významná etnomuzikologická ocenění, jejich čtení nám také dobře poslouží k zorientování se v současném stavu věcí v oboru. Četbu těchto dvou monografií si doplníme vybranými kratšími texty, jež nám poslouží k lepšímu pochopení teoretických východisek autorů monografií a pomohou lépe zmapovat pole etnomuzikologické a kulturně antropologické reflexe nacionalismu a identity.