Kurs je určen pro všechny zájemce o hudební interpretaci a kritiku. Předchozí znalost hry na klasický hudební nástroj je výhodou, není ale nezbytná pro získání atestace. Cílem kursu je seznámení s hrou na vybrané hudební nástroje, tj. porozumění technickým aspektům i interpretačním otázkám, vývoji interpretačních tradic od 18. do 20. století, rozvíjení hudebního sluchu a hudebně-kritického uvažování. Většinu lekcí povede host specialista-profesionální hudebník.
Atestace
Aktivní účast na kursu (70% docházky), kritika na hudební představení/koncert klasické hudby dle domluvy.
Doporučená literatura
Colin Lawson, Robin Stowell (ed), The Cambridge History of Musical Performance, Cambridge 2012
Clive Brown, Classical and romantic performing practise 1750-1900, Oxford 1999/2002
Colin Lawson(ed.), The Cambridge Companion to Orchestra, Cambridge 2009
Robin Stowell (ed.), The Cambridge Companion to Violin, Cambridge 1992
Robin Stowell (ed.), The Cambridge Companion to Cello, Cambridge 1992
David Rowland (ed.), The Cambridge Companion to Piano, Cambridge 1998
G. Burgess a B. Haynes. The oboe. New Haven: Yale University Press, 2004.
David Boydenal, The history of violin playing from its origins to 1761, Clarendon Press, 2002
Judy Tarling, Baroque string playing for ingenious learners, Corda music publication 2001
Nicolas Cook (ed.), The Cambridge Companion to Recorded Music, Cambridge 2009
Bruce Haynes: The End of Early-Music, New York 2007
Robert Donnington, The interpretation of Early Music, 1992
Michael Musgrave, Bernard D. Sherman: Performing Brahms, Early Evidence of Performance Style, Cambridge 2003
J. J. Quantz: Pokus o návod jak hrát na příčnou flétnu, Praha1990
L. Mozart, Důkladná škola na housle, Praha 1999
J. Hotteterre, Zásad hry na příčnou flétnu, zobcovou flétnu a hoboj. Praha 2013