Charles Explorer logo
🇬🇧

Seminar in 17th and 18th-Century Music (for Master Thesis)

Class at Faculty of Arts |
AHV510022

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Seminář hudby 17. a 18. století je věnován především hudebně-historické problematice, analytickým metodám a interpretačním přístupům.

Hlavní okruhy témat bakalářských a diplomových prací:

- duchovní hudba v Praze cca 1720-1750

- italská opera (nejen)v Praze 18. století

- instrumentální koncert 2. poloviny 18. století

Pravidelná diskuse nad pracemi studentů je doplňována společným studiem dobových pramenů a četbou vybrané muzikologické literatury, domácí i zahraniční.

Znalost angličtiny nutná, němčiny, italštiny a/nebo latiny žádoucí.

Základní literatura:

A. Jakubcová a kol.: Starší divadlo v českých zemích do konce 18. století, Praha 2006 (rozšířená německá verze 2013)

D. Heartz: Music in European Capitals. The Galant Style, 1720–1780, New York: W.W. Norton, 2003

H. Schneider & R. Wiesend: Die Oper im 18. Jahrhundert, in: Handbuch der musikalischen Gattungen, Laaber 2001

H. Leuchtmann & S. Mauser: Messe und Motette, in: Handbuch der musikalischen Gattungen, Laaber 1998

V. Lébl a kol.: Hudba v českých dějinách, Praha 1989 (kapitoly J. Sehnala a Z. Pilkové)

O. Kamper: Hudba v Praze XVIII. věku, Praha 1936

Z obhájených prací semináře:

Oratorium Antonia Draghiho Santa Cecilia (1680)

Antonín Celestýn Mentzel a hudba v Broumově v 18. století

Duchovní hudba Domenica Sarriho v Čechách

Mešní tvorba Antonína Reichenauera

Jan František Novák (?-1771) a jeho mešní tvorba

Mešní tvorba Antonia Caldary v Praze

Anonymní oratorium Das siebenfältig Verunreinigte (1746)z loretánské hudební sbírky.

Philomela pia, sive missae sex F. V. Habermanna

Role Ezia ve stejnojmenné opeře Ch. W. Glucka (1750)

Giovanni Manzuoli a jeho vokální profil z 60. let 18. století

Analýza sepolker Jiřího Ignáce Linka

Opera Antonia Salieriho Axur Re d'Ormus v Praze 1788

Klavírní koncerty J. K. Vaňhala - studie srovnávací

Antonín Borový a jeho hudební činnost ve Zlaté Koruně na přelomu 18. a 19. století