* Tematické okruhy: 1.-2. Bibliografie a citační norma 3. Úvod do indo-árijských jazyků, resp. drávidských jazyků, jazykový vývoj v Indii, novoindické jazyky 4.-6. Úvod do studovaného jazyka - teoretická a praktická část (práce se slovníkem, gramatiky a důležité monografie), možnosti a problémy e-indologie 7.-8.
Společné čtení a rozbor studentských překladů kratšího prozaického textu z angličtiny 9.-13. Prezentace zadaného tématu seminární práce
Předná šková část předmětu podává základní přehled o studovaných oblastech v rámci indologie (jazyk, literatura, kulturní dějiny, dějiny, geografie) a o teoretických přístupech ke studiu s přehledem základní literatury. Dále v hlavních rysech informuje o vývoji celého oboru, jeho možnostech a současném stavu bádání v ČR i zahraničí. Vzhledem k filologické profilaci indologie je v tomto vstupním předmětu kladen zvýšený důraz na představení jazykové situace v
Indii, v sinchronní i diachronní perspektivě, které je nezbytné pro celé další studium a na něž ve vyšších ročnících navazují specializované přednášky i semináře.
Seminární část předmětu seznamuje studenty se základními pomůckami a referenčními příručkami nezbytnými pro práci v oboru indologie (bibliografie, časopisy, encyklopedie, syntézy, příručky terminologické, kartografické a jiné) a dále se zdroji, ve kterých studenti mohou potřebné informace vyhledávat (knihovny, internet a nejdůležitější internetové stránky pro indologii atd.). Studenti by se měli naučit data zpracovávat a následně používat ve svých pracích.
Postupně budou seznamováni s tím, jak psát anotace, odborně citovat atd. Každý student si na základě domluvy s vyučujícím zvolí jeden problém, kterým se bude během roku zabývat, následně se svými poznatky formou prezentace seznámí ostatní a písemné zpracování odevzdá jako svou závěrečnou seminární práci. Důraz bude při hodnocení kladen spíše na úroveň technického zpracování než na faktické údaje v práci obsažené. Jako předobraz pozdějších specializovaných seminářů se tu studentům vštěpuje kritický přístup k jednotlivým pracím, návyky vedení bibliografie a snaha o objektivní posuzování.