Charles Explorer logo
🇨🇿

Základy managementu pro informační specialisty

Předmět na Filozofická fakulta |
AIS500007

Sylabus

* LITERATURA ZÁKLADNÍ: 1. ALDAG, R. J., Stearns, T. M. Management. Cincinnati : South-Western Publishing Co., 1987. 890 s. 2. BRADLEY, P. H., BAIRD, J. E., Jr. Communication for business and the professions. 2. ed. Dubuque (Iowa) : Brown, 1983. 385 s. 3. DAFT, R. L. Organisational theory and design. 2. ed. St. Paul (MN) : West Publishing Company, 1986. 571 s. 4. DONELLY, J. H., Jr., GIBSON, J. L., IVANCEVICH, J. M. Fundamentals of management. 6. ed. Plano (Tex.) : Business Publications, Inc., 1987. 827 s. 5. DRUCKER, P. Management pro 21. století. Praha : Management Press, 1993. 136 s. 6. DRUCKER, P. Postkapitalistická společnost. Praha : Management Press, 1993. 197 s. 7. DRUCKER, P. Řízení neziskových organizací. Praha : Management Press, 1994. 186 s. 8. KOONTZ, H., WEIHRICH, H. Management. Praha : Victoria Publishing, 1993. 659 s. 9. LEIGH, A. Praktický rádce manažera. Praha : Svoboda, 1994. 192 s. 10. MADSEN, K. B. Moderní teorie motivace. Praha : Academia, 1979. 468 s. 11. PETER, T. J., WATERMAN, R. H. Hledání dokonalosti. Praha : Svoboda, 1994. 294 s. 12. RUSTOMJI, M. K., SAPRE, S. A. Umění managementu. Praha : Svoboda, 1993. 194 s. 13. SILVERNAM, D. The theory of organisations : a sociological framework. New York : Basic Books Publishers Inc., 1971. 244 s. Literatura doplňková: 1. SAMUELSON, P. A., NORDHAUS, W. D. Ekonomie. Praha : Svoboda, 1992. 1011 s.

* áíLITERATURA ZÁKLADNÍ: 1. ALDAG, R. J., Stearns, T. M. Management. Cincinnati : South-Western Publishing Co., 1987. 890 s. 2. BRADLEY, P. H., BAIRD, J. E., Jr. Communication for business and the professions. 2. ed. Dubuque (Iowa) : Brown, 1983. 385 s. 3. DAFT, R. L. Organisational theory and design. 2. ed. St. Paul (MN) : West Publishing Company, 1986. 571 s. 4. DONELLY, J. H., Jr., GIBSON, J. L., IVANCEVICH, J. M. Fundamentals of management. 6. ed. Plano (Tex.) : Business Publications, Inc., 1987. 827 s. 5. DRUCKER, P. Management pro 21. století. Praha : Management Press, 1993. 136 s. 6. DRUCKER, P. Postkapitalistická společnost. Praha : Management Press, 1993. 197 s. 7. DRUCKER, P. Řízení neziskových organizací. Praha : Management Press, 1994. 186 s. 8. KOONTZ, H., WEIHRICH, H. Management. Praha : Victoria Publishing, 1993. 659 s. 9. LEIGH, A. Praktický rádce manažera. Praha : Svoboda, 1994. 192 s. 10. MADSEN, K. B. Moderní teorie motivace. Praha : Academia, 1979. 468 s. 11. PETER, T. J., WATERMAN, R. H. Hledání dokonalosti. Praha : Svoboda, 1994. 294 s. 12. RUSTOMJI, M. K., SAPRE, S. A. Umění managementu. Praha : Svoboda, 1993. 194 s. 13. SILVERNAM, D. The theory of organisations : a sociological framework. New York : Basic Books Publishers Inc., 1971. 244 s. Literatura doplňková: 1. SAMUELSON, P. A., NORDHAUS, W. D. Ekonomie. Praha : Svoboda, 1992. 1011 s.

Anotace

Cílem předmětu je podat studentům přehlednou informaci o současných teoriích managementu, významu psychologie, zejména teorie motivace a sociální komunikace, o informačních potřebách managementu a jejich zdrojích a formách vhodné prezentace informací. Specificky připravit k úspěšnému profesnímu výkonu informačního pracovníka v oblasti managementu.