Charles Explorer logo
🇬🇧

Marketing of Information Services (B - combined study)

Class at Faculty of Arts |
AIS500078

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

*

1. Poslání a místo marketingu

1.1 Základní pojmy a terminologie. Stav vývoje disciplíny, hlavní literatura *

2. Význam trhu

2.1 Vztah vědy a kultury k trhu

2.2 Místo marketingu v managementu

2.3 Zásadní postavení marketingu v ekonomickém rozhodování výrobce, prodejce a provozovatele služeb.

2.4 Požadavky na vybavení marketingového pracoviště a jeho organizační začlenění *

3. Marketingový výzkum

3.1 Rozbor tržní struktury (dílčí trhy, tržní segmenty, demografická a příjmová struktura, postavení konkurence).

3.2 Obory, metody, směry výzkumu.

3.3 Výrobkový výzkum.

3.4 Příprava a hodnocení nových výrobků a služeb.

3.5 Výzkum spokojenosti spotřebitele.

3.6 Cenový výzkum.

3.7 Etapy výzkumu.

3.8 Příprava výzkumu.

3.9 Potřebné informace a jejich zdroje.

3.10 Tabelace a interpretace výsledků marketingového výzkumu.

3.11 Nástroje a techniky analýzy dat.

3.12 Praktická multivariantní analýza

3.13 Zpracování výsledků

3.14 Pracovní metody a nástroje marketingu a jeho struktury

3.15 Základní koncepce klasická 4P a modernější 4 C jejich vztah

3.16 Marketingový plán, jeho tvorba, prezentace, aktualizace

4. Marketing mix výrobků a služeb

4.1 Odbyt a uživatel

4.2 Informační systém marketingu

4.3 Příprava koncepce marketingu a hodnocení výsledků (např. metoda portfolia) *

5. Produkt (výrobek/služba)

5.1 Příprava produktu

5.2 Uvedení na trh

5.3 Cílová skupina zákazníků

5.4 Životnost výrobků, inovace

5.5 Motivy a důvody inovace

5.6 Inovační stupně a druhy inovace *

6. Cena

6.1 Teorie ceny

6.2 Druhy cen

6.3 Metody tvorby cen *

7. Propagace / Reklama a komunikace

7.1 Marketing a komunikace informací

7.2 Komunikace/ propagace/reklama

7.3 Reklama jako účelová komunikace

7.4 Význam verbální a neverbální komunikace v reklamě

7.5 Vznik a rozvoj reklamy (proměny možností a podob reklamy vždy s nástupem nových médií)

7.6 Vztah reklamy a médií (přednosti jednotlivých typů a trendy)

7.7 Značka jako součást propagace s mimořádnou důležitostí

7.8 Komunikační mix - reklama, podpora prodeje, osobní prodej, public relation

7.9 Etický rozměr reklamy. Etické kodexy v jednotlivých zemích

7.10 Psychologie reklamy

7.11 Další rozvoj reklamy (Internet, e-commerce)

7.120 Dezinformace v reklamě

7.13 Základní pojmy, postupy a techniky.

7.14 Právní normy.

7.15 Výzkum propagace *

8. Odbytové metody a získávání konkurekčních výhod

9. Poprodejní služby a komunikace se zákazníkem

10. Zákazník a spotřebitel

11. Konkurence

12. Reinžienýring *

13. Tvorba marketingové strategie informačního knihovnického pracoviště

13.1 Reklama a propagace knihoven a informačních institucí

13.2 Podnikatelská činnost a jednání s jednotlivci, podniky, obecními a vyššími orgány o účasti na financování činnosti. Příprava koncepce.

13.3 Zajišťování argumentů

13.4 Vztah marketingové činnosti a informací

13.5 Marketingové agentury.

13.6 Poradenství.

13.7 Zásady výběru agentury.

13.8 Typy a ceny služeb.

13.9 Redukce nákladů marketingového výzkumu.

13.10 Situace v zahraničí a u nás.

13.11 Zdroje informací, metody jejich získávání, hodnocení, využívání a dalšího zpracování.

13.12 Možnosti profesního uplatnění absolventů ÚISK Osnova cvičení:

1. Formulace podnikatelského záměru

2. Organizace a řízení výzkumu

3. Průzkum trhu pro vybranou službu

4. Pozitivní ovlivnění spotřebitele/uživatele

5. Návrhy praktického postupu propagace/rozvoje služeb. Formulace a předkládání realizovatelné (actionable) zprávy o marketingovém výzkumu

6. Tvorba marketingového plánu

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Stručný, nicméně přehled o zásadní důležitosti, teorii, pracovních metodách a postupech marketingu se zaměřením na informační a knihovnické služby včetně zásad organizace marketigového výzkumu, praktické tvorby marketingového a reklamního plánu.