1. Management obecně 1.1 Význam a charakteristika moderního managementu 1.2 Procesní přístupy 1.3 Psychologicko-sociální přístupy 1.4 Systémové přístupy a další 1.5 Uplatňování marketingu v řízení 2.
Organizace a řízení knihovnictví 2.1 Vliv legislativy na činnost knihoven 2.1.1 Obecné právní normy české a mezinárodní. 2.1.2 Knihovnická legislativa do 90.let a v současné době 2.1.3 Knihovní zákon z roku 2001 a návazné prováděcí předpisy 2.2 Strategický plán českého knihovnictví - poslání a cíle veřejných knihoven, vnější podmínky, současný stav a předpokládaný vývoj 2.3 Knihovnické a informační soustavy u nás 2.3.1 Stručný nástin historického vývoje. 2.3.2 Úloha knihoven při budování národního informačního systému - národní, regionální a lokální úrovně 2.3.3 Regionální funkce veřejných knihoven 2.3.4 Krajský knihovnický systém 2.3.5 Knihovnická sdružení, spolky a konsorcia v ČR 2.4 Úloha mezinárodních knihovnických a informačních organizací při spolupráci a kooperaci knihoven /UNESCO, IFLA, FID,IBBY a další/ 3. Organizace a řízení knihovny 3.1 Marketingová strategie knihovny - její vliv na organizaci a řízení.
Základní východiska 3.2 Plánování - kategorie cílů, druhy plánů, plánovací proces 3.3 Organizování 3.3.1 Organizační a funkční struktura knihovny, 3.3.2 Organizování práce, pracovní proces a pracovní postup. 3.3.3 Knihovna a její základní dokumenty-zřizovací listina, statut, organizační řád, knihovní řád, výpůjční řád, pracovní, spisový a archívní řád 3.4 Rozhodovací procesy v managementu knihovny - vymezení problému, jeho formulace, varianty řešení, realizace rozhodnutí 3.5 Kontrola - funkce kontroly, kontrolní proces, prostředky kontroly, zpětná vazba kontroly , typy kontrol 3.6 Personální a sociální procesy v managementu knihovny 3.6.1 nábor, výběr a přijímání pracovníků 3.6.2 posuzování pracovní kompetence 3.6.3 řízení adaptačních procesů 3.6.4 příprava pracovníků 3.6.5 hodnocení práce 3.6.6 profesionální kariéra knihovníků 3.6.7 uvolňování pracovníků 3.7 Řídící pracovník - osobnost a styly řízení, delegování v řízení, motivování pracovníků a vzájemná komunikace, týmová práce v knihovně. 3.8 Financování knihoven 3.8.1 Zdroje a možnosti 3.8.2 Programy a projekty na podporu knihoven 3.8.3 Hospodářská agenda knihovny - zejména rozpočet
Cílem předmětu je poskytnout základní poznatky z teorie managementu a zejména z teorie a praxe řízení a organizace knihoven a jejich sítí tak, aby je studenti byli schopni aplikovat při řešení problémů řídící praxe na všech jejích úrovních.
Přednášky jsou doplněny seminářem, ve kterém jsou preferovány inscenační metody a metody případových studií.
Pro tento dotaz bohužel nemáme k dispozici žádné další výsledky.