1. Úvodní hodina (17. 2.)Prezentace předmětu a cílů výuky, nastavení očekávání, představení zápočtu a ujasnění pravidel spolupráce. 2. GLAM (24. 2.)Charakteristika institucí GLAM - galerie, knihovny, archivy, muzea.
Příprava na hodinu - četba textů. 3. Informace pro širokou veřejnost (1) (3.3.)Kdo je cílová skupina "široká veřejnost", jak s ní pracovat a jak ji informovat.
Prohlubování vlastní uživatelské dovednosti - uživatelské testování. Testování: - webové stránky- mobilní aplikace muzea- komplexní portály (např.
Kudyznudy)- turistické informace (region)- webové stránky (sekce kultura ve městě)4. Informace pro širokou veřejnost (2) (10.3.)Analýza institucionálních cílů pro digitální aplikace testované v předchozí hodině.
Analýza potřeb cílových skupin. 5. Informace pro širokou veřejnost (3) (17.3.)Tvůrčí práce - návrh na vylepšení digitální aplikace (nová funkce nebo vylepšení a úprava stávající funkce).
Tvorba zadání pro implementaci - vysvětlení záměru na vylepšení, tvorba wireframu, tvorba zadání pro programátory. Seznámení s prostředím GitHub. 6.
Podpora badatelské činnosti (1) (24.3.)Kdo je cílová skupina "odborná veřejnost", jak s ní pracovat a jak ji informovat. Prohlubování vlastní uživatelské dovednosti - uživatelské testování.
Testování: - databáze digitálních zdrojů- databáze uměleckých děl- knihovní katalog- webové stránky vědecké instituce - nástroje pro tvůrčí badatelskou práci (kolaborativní psaní, citační manažer, osobní databáze)7. Podpora badatelské činnosti (2) (31.3.)Analýza institucionálních cílů pro digitální aplikace testované v předchozí hodině.
Analýza potřeb cílových skupin. 8. Podpora badatelské činnosti (3) (14.4.)Tvůrčí práce - návrh na vylepšení digitální aplikace (nová funkce nebo vylepšení a úprava stávající funkce).
Tvorba zadání pro implementaci - vysvětlení záměru na vylepšení, tvorba wireframu, tvorba zadání pro programátory. 9. Edukační a vědecko-popularizační činnost (1) (21.4.)Kdo je cílová skupina "odborná veřejnost", jak s ní pracovat a jak ji informovat.
Prohlubování vlastní uživatelské dovednosti - uživatelské testování. Testování: - virtuální výstava (různé druhy)- vzdělávací aplikace- digitální hra- vzdělávací portál 10.
Edukační a vědecko-popularizační činnost (2) (28.4.)Analýza institucionálních cílů pro digitální aplikace testované v předchozí hodině. Analýza potřeb cílových skupin. 11. edukační a vědecko-popularizační činnost (3) (5.5.)Tvůrčí práce - návrh na vylepšení digitální aplikace (nová funkce nebo vylepšení a úprava stávající funkce).
Tvorba zadání pro implementaci - vysvětlení záměru na vylepšení, tvorba wireframu, tvorba zadání pro programátory. 12. Závěrečná hodina (12. 5.)Reflexe kurzu - čím z kurzu odcházíme, jak můžeme využít informace z kurzu v praxi.
Course attendants will be introduced to various ways on how to use digital applications in different types of memory institutions. Our main focus will be on GLAM (galleries, libraries, archives, museums).
Because usage of these technologies is very diverse the course will focus on typical target groups and typical use cases - informing general public (1), supporting researchers (2), education and science communication (3). During the practical tasks we will continuously develop our own user experience.
These user experiences will be used as a starting point for deeper understanding of digital applications development, evolution, deployment and maintenance. After the course students will better understand the basic principles of digital applications and they will be aware of main advantages as well as implementation and operational issues which have to be adressed in practice.