Distanční forma vzdělávání je v dnešní informační společnosti velmi populární. S nástupem počítačů do výuky bylo vyvinuto několik způsobů jejich využití. S rozvojem internetu a prostředí www byl tento rozvoj ještě dynamizován a v dnešní době virtuální podoba vzdělávání není žádnou novinkou.
Virtuální (elektronické) vzdělávání je známé zejména pod názvem e-learning. I přes to, ze e-learning od doby svého vzniku prošel v Evropě obdobím boomu (90.léta) a následné skepse (2000), stále neexistuje jeho jednoznačná definice.
Toto vzdělávání, které je založeno na tvorbě, dodávce a řízení svého průběhu prostřednictvím sítě, má své výhody i nevýhody, a to na straně pedagogické i technologické. Odborná pedagogická veřejnost na četných seminářích, workshopech a konferencích snaží nalézt optimální řešení často diskutovaných a dnes již dobře známých nedostatků e-learningových kurzů.
V poslední době se ukazuje jako efektivní cesta smíšeného (kombinovaného) vzdělávání. Tato kombinace e-learningu s prezenčními formami studia začíná být známa pod pojmem blended learning.
Požadavky k předmětu:
Povědomí o DiV a formách vzdělávání.