1. Terminologie z marketinové komunikace. Role promotion v marketingovém mixu, komunikační proces - složky, nástroje a funkce.
2. Vývoj komunikace, nástroje komunikace. Metody stanovení rozpočtu na promotion.
3. Strategie a plánování marketingové komunikace.
4. Komunikační výzkum a měření účinnosti komunikace.
5. Faktory mikro a makro prostředí ovlivňující tvorbu komunikačního mixu. Spotřební chování a komunikační příležitosti.
6. Reklamní trh v ČR. Etika v reklamě. Regulace reklamy. Zákon o reklamě. Reklamní kodex.
7. Historie reklamy, význam reklamy, druhy reklamy. Reklamní média. Hodnocení účinnosti reklamy.
8. Podlikové aktivity. Třídimenzionální reklama. Měření účinnosti.
9. Podpora prodeje. Prostředky a techniky podpory prodeje, měření účinnosti.
10. Public relations. Publicita. Komunikační prostředky využívané v public relations. Krizová komunikace.
11. Sponzoring. Historie, znaky. Vztah k ostatním nástrojům promotion. Daňová úprava sponzorství.
12. Osobní prodej, přímý prodej. Členění přímého prodeje.Etika přímého prodeje.
13. Přímý marketing. Formy přímého marketingu. Charakteristika trhu direct marketingových služeb v ČR. Případové studie z marketingové komunikace jsou shodné s tématy přednášek.
Určeno pro 3.ročník Bc. kombinovaného studia
Přednášky rozšiřují základní znalosti marketingu v podnikové i neziskové sféře o poznatky z oblasti marketingové komunikace.
Důraz je kladen na nástroje komunikačního mixu, tj. PRs a sponzoringu, reklamy, podpory prodeje, direct marketingu, event marketingu a e-marketingu a jejich využívání ve strategii marketingové komunikace. K získání praktických dovedností slouží případové studie z marketingové komunikace.