Charles Explorer logo
🇨🇿

Marketingová komunikace [V] (VP - VOŠIS Bc. kombinované studium)

Předmět na Filozofická fakulta |
AISV10135

Sylabus

1. Terminologie z marketinové komunikace. Role promotion v marketingovém mixu, komunikační proces - složky, nástroje a funkce.

2. Vývoj komunikace, nástroje komunikace. Metody stanovení rozpočtu na promotion.

3. Strategie a plánování marketingové komunikace.

4. Komunikační výzkum a měření účinnosti komunikace.

5. Faktory mikro a makro prostředí ovlivňující tvorbu komunikačního mixu. Spotřební chování a komunikační příležitosti.

6. Reklamní trh v ČR. Etika v reklamě. Regulace reklamy. Zákon o reklamě. Reklamní kodex.

7. Historie reklamy, význam reklamy, druhy reklamy. Reklamní média. Hodnocení účinnosti reklamy.

8. Podlikové aktivity. Třídimenzionální reklama. Měření účinnosti.

9. Podpora prodeje. Prostředky a techniky podpory prodeje, měření účinnosti.

10. Public relations. Publicita. Komunikační prostředky využívané v public relations. Krizová komunikace.

11. Sponzoring. Historie, znaky. Vztah k ostatním nástrojům promotion. Daňová úprava sponzorství.

12. Osobní prodej, přímý prodej. Členění přímého prodeje.Etika přímého prodeje.

13. Přímý marketing. Formy přímého marketingu. Charakteristika trhu direct marketingových služeb v ČR. Případové studie z marketingové komunikace jsou shodné s tématy přednášek.

Anotace

Určeno pro 3.ročník Bc. kombinovaného studia

Přednášky rozšiřují základní znalosti marketingu v podnikové i neziskové sféře o poznatky z oblasti marketingové komunikace.

Důraz je kladen na nástroje komunikačního mixu, tj. PRs a sponzoringu, reklamy, podpory prodeje, direct marketingu, event marketingu a e-marketingu a jejich využívání ve strategii marketingové komunikace. K získání praktických dovedností slouží případové studie z marketingové komunikace.