1. Typy umělých bytostí a aplikace: výukové simulátory, počítačové hry, seriózní hry, virtual storytelling, interaktivní drama, výpočetní etologie.
2. Architektury umělých bytostí: funkcionální, konekcionistická, behaviorální. Statické vs. dynamické světy.
3. Řízení umělých bytostí symbolickými metodami: reaktivní plánování a deliberativní přístup; rozhodovací pravidla, konečné automaty, subsumption architektura, BDI architektura, vícevrstvé architektury.
4. Řízení umělých bytostí konekcionistickými metodami: Tyrrellova volná hierarchie, Creatures, Black&White, problémy učení, lehký úvod do etologie, Lorenzův hydraulický model. Srovnání umělých a živých neuronů.
5. Hledání cesty: steering rules, A*.
6. Representace světa: afordance, smart objects, nav-mesh, way-points, dokonalost smyslů.
7. Umělé emoce: k čemu jsou, jak je modelovat.
8. Paměť: klasifikace z hlediska psychologie, modely krátkodobé paměti a episodické paměti.
9. Lehký úvod do umělé evoluce.
10. Unified theories of cognition: Soar, ACT-R.
Umělé bytosti jsou autonomní inteligentní agenti, kteří jsou situovaní v prostředí podobném přirozenému světu a kteří se chovají podobně jako lidé nebo zvířata. Přednáška podává přehled typů umělých bytostí a jejich architektur a blíže se zabývá způsobem jejich řízení.