Charles Explorer logo
🇨🇿

Umělé bytosti (VP)

Předmět na Filozofická fakulta |
AISV10142

Sylabus

1. Typy umělých bytostí a aplikace: výukové simulátory, počítačové hry, seriózní hry, virtual storytelling, interaktivní drama, výpočetní etologie.

2. Architektury umělých bytostí: funkcionální, konekcionistická, behaviorální. Statické vs. dynamické světy.

3. Řízení umělých bytostí symbolickými metodami: reaktivní plánování a deliberativní přístup; rozhodovací pravidla, konečné automaty, subsumption architektura, BDI architektura, vícevrstvé architektury.

4. Řízení umělých bytostí konekcionistickými metodami: Tyrrellova volná hierarchie, Creatures, Black&White, problémy učení, lehký úvod do etologie, Lorenzův hydraulický model. Srovnání umělých a živých neuronů.

5. Hledání cesty: steering rules, A*.

6. Representace světa: afordance, smart objects, nav-mesh, way-points, dokonalost smyslů.

7. Umělé emoce: k čemu jsou, jak je modelovat.

8. Paměť: klasifikace z hlediska psychologie, modely krátkodobé paměti a episodické paměti.

9. Lehký úvod do umělé evoluce.

10. Unified theories of cognition: Soar, ACT-R.

Anotace

Umělé bytosti jsou autonomní inteligentní agenti, kteří jsou situovaní v prostředí podobném přirozenému světu a kteří se chovají podobně jako lidé nebo zvířata. Přednáška podává přehled typů umělých bytostí a jejich architektur a blíže se zabývá způsobem jejich řízení.