Charles Explorer logo
🇨🇿

PSI - informace veř. sektoru (VS - kombinované studium)

Předmět na Filozofická fakulta |
AISV10267

Sylabus

1. Vysvětlení náplně semináře, ujasnění pojmů, podmínky k zápočtu

2. Úvod do problematiky informací veřejného sektoru, historie, mezinárodní a národní kontext, nadnárodní a národní legislativa

3. Základní členění informací veřejného sektoru, formáty dat, kvalita, ochrana osobních a tajných údajů, náležitosti žádosti podle Zákona o svobodném přístupu k informacím

4. Přehled trhu informačních služeb založených na opakovaném využití informací veřejného sektoru ve světě a v ČR, základní překážky, bariéry, dobré a špatné příklady přístupu veřejných institucí k problematice

5. Ukázky, komentář a diskuse k informačním produktům veřejného sektoru ČR (1)

6. Ukázky, komentář a diskuse k informačním produktům veřejného sektoru ČR (2)

7. Nové možnosti využití informací ve?ejného sektoru v informačním průmyslu (diskuse)

8. Zvaná přednáška zástupce informačního odboru vybrané instituce veřejné správy (ČSÚ), popř. alternativa (zahraniční přednáška v AJ)

9. Diskuse nad výsledky studentského výzkumu, závěry, zápočet

Tento text není v aktuálním jazyce dostupný. Zobrazuje se verze "en".Anotace

Thursday 14:10 - 15:45, room 2014

Within the lecture, students will get familiar with the topic of Public Sector Information (PSI) and with possibilities of their economical re-use, with focus at environment of Czech Republic and European Union. Students are going to be involved in the specific field research. Morover, students will get knowledge on PSI esseantials as its strong economical potential in meaning of its commercial, non-profit and academic re-use, they will understand the basic PSI typology and will be informed about fundamental legislation on Czech, EU or selected other states levels. The most important information products of Czech public sector will be presented and actively used and discussed, with a focus at the current situation and future ideas on their potential commercial re-use.