Charles Explorer logo
🇨🇿

Marketing v kultuře

Předmět na Filozofická fakulta |
AISV127

Sylabus

1.         Podstata a role marketingu, základní pojmy a specifika marketingu v kultuře

2.         Marketingové prostředí, národní a globální trhy kultury a umění, podstata art marketingu

3.         Základní koncepce a přístupy k marketingu, jejich využití v art marketingu

4.         Marketingové analýzy, plánování a strategie na trzích umění a kulturního dědictví, marketingový plán

5.         Zákazníci, klienti a jejich specifika na trzích kultury a umění, rozhodování spotřebitele (návštěvníka), segmentace zákazníků

6.         Význam a obsah marketingových informací, marketingový výzkum na trzích kultury a umění

7.         Marketingové nástroje: Kultura a umění jako produkt, životní cyklus produktu a zavádění nových produktů, jejich specifika v oboru služeb na trzích kulturních statků

8.         Komerční art marketing a produktový mix

9.         Cena, její role, specifika a strategie v neziskovém sektoru kultury, komerční ocenění speciálních nabídek, cena na trzích umění

10.      Distribuce kultury, umění a kulturního dědictví, místo, dostupnost a působnost, elektronické zpřístupnění kultury, specifika služeb informačních center, uměleckých a kulturních agentur

11.      Marketingová komunikace a možnosti komunikačního mixu v sektoru kultury, PR a odborná kritika, role nových médií

12.      Marketingová komunikace firem a corporate image prostřednictvím kultury a umění, komerční výstavnictví, sponzoring, umělecká práce na zakázku

Anotace

Předmět přináší rámcový pohled na marketing s důrazem na využití v neziskových kulturních organizacích, informačních centrech a knihovnách, organizacích spravujících kulturní dědictví, ve firmách a agenturách v sektoru kultury a umění a následně se zabývá specifiky marketingu v této sféře.