Charles Explorer logo
🇨🇿

Marketingové nástroje [V] (VP - VOŠIS)

Předmět na Filozofická fakulta |
AISV50203

Sylabus

Prohloubení poznatků o jednotlivých nástrojích marketingu se zaměřením na spotřebitelský trh a úlohu informací ve společnosti. Tvorba marketingového plánu.

Prohloubení znalostí o využívání a vzájemné harmonizaci marketingových nástrojů v informační společnosti, schopnost sestavit marketingový plán, výchozí předpoklad pro absolventskou práci na marketingové téma a pro uplatnění absolventů v obchodních a marketingových odděleních firem nebo organizací.  

§          Nástroje marketingu

§          Marketingový mix a jeho různé koncepce v závislosti na typu podnikatelského subjektu a předmětu podnikání

§          Produkt, klasifikace a sortiment, spotřebitelské vnímání, složky, charakteristiky image

§          Zavádění nových produktů, úloha informací

§          Cena, spotřebitelské vnímání cen, cenové polohy sortimentu, jejich marketingová specifika, cena jako nástroj specifických subjektů na spotřebitelském trhu, cena informací

§          Distribuce, pojetí, vzájemné vztahy jednotlivých článků, specifika distribučních kanálů

§          Propagace, komunikační mix

§          Harmonizace a optimalizace marketingového mixu

§          Marketingový plán

Anotace

Út 11:30 - 13:00, místnost 2.1.

Vhodné pro 3.ročník

Modul seznamuje studenty s jednotlivými nástroji marketingu se zaměřením na trh informačních služeb a celý spotřebitelský trh, jejich harmonizaci a tvorbu marketingového plánu. Podrobně rozebírá nástroje klasického marketingového mixu 4P (produkt, cenu, distribuci a propagaci) s ohledem na kontext "integrovaného marketingového mixu" (zákazník, zákaznická orientace a zákazníkem vynaložené náklady, spotřebitel, konkurence, komunikace, spolupráce...)