Tematický rozpis přednášek:
Role knihovníků jako lektorů v digitálním světě
Specifika vzdělávání jednotlivých uživatelských skupin: dospělí
Specifika vzdělávání jednotlivých uživatelských skupin: děti
Specifika vzdělávání jednotlivých uživatelských skupin: senioři
Výuka specifických a těžko vzdělavatelných skupin: uživatelé se specifickými potřebami
Výuka specifických a těžko vzdělavatelných skupin: národnostní menšiny
Plánování, realizace a hodnocení vzdělávací akce
Prezentační techniky I, II
Aktivizační techniky
Příprava posterů
UPOZORNĚNÍ! VÝUKA ZAČÍNÁ HNED PRVNÍ TÝDEN SEMESTRÁLNÍ VÝUKY.
PRVNÍ SEMINÁŘ SE TUDÍŽ KONÁ JIŽ 19.2.2015
PŘESNÝ ROZPIS SEMINÁŘŮ JE UVEDEN V SEKCI NOVINKY V MOODLE PODPOŘE PŘEDMĚTU.
Čt 9:10-10.45 ve 2014.
Výběrový seminář Lektorské a prezentační dovednosti výrazně doplňuje rozsah předmětů nabízených v rámci bakalářského studia na ÚISK.
Cílem semináře je připravit budoucí knihovníky a informační specialisty na budoucí pracovní činnosti spojené s výukou, lektorováním, vedením a organizací kurzů apod. Studenti se v rámci semináře seznámí s(e):
- rolí knihovníka / informačního specialisty jako lektora, příp. koordinátora a organizátora vzdělávacích aktivit
- základy lektorování, zejména se zaměřením na cílové skupiny dospělých, dětí, seniorů, menšin a handicapovaných
- základy prezentačních technik a dovedností
- přípravou a organizací konferencí
- přípravou posterů atd.
V rámci předmětu budou probírána vybraná témata z oblasti didaktiky, pedagogiky, psychologie výchovy a vyučování a bude prováděn praktický nácvik dovedností, které mohou absolventi bakalářského studia
Informačních studií a knihovnictví posléze uplatnit ve své praxi knihovníků a informačních pracovníků.
Vytvoření tohoto předmětu bylo podpořena projektem Modernizace bakalářského programu Informační studia a knihovnictví na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Registrační číslo: CZ.2.17/3.1.00/36231
Projekt Operačního programu Praha Adaptabilita, Prioritní osa OP: Modernizace počátečního vzdělávání 3