Charles Explorer logo
🇬🇧

Introduction to Japanese Diplomacy (Komonjogaku)

Class at Faculty of Arts |
AJP100041

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Tento cyklus přednášek je koncipován tak, aby v prvním semestru pokryl více jak století dějin japonského filmu a ve druhém semestru seznámil s dominantními tendencemi a základními aspekty, které jsou pro japonský film charakteristické. Přednášky věnované dějinám filmu si nedělají nárok na absolutní pokrytí celé šíře této problematiky, důraz bude kladen na hlavní vývojové proudy a nejvýznamnější osobnosti. Jelikož se většina předválečné filmové produkce nedochovala, budou úvodní hodiny poněkud chudší na ukázky a jiné obrazové materiály. Ve druhém semestru bude výklad vycházet hlavně z poválečné tvorby, kromě jednotlivých žánrů se bude zabývat nejvýraznějšími režisérskými a hereckými osobnostmi poslední doby, tzv. "béčkovými" filmy, televizními seriály a kritice nezůstanou ušetřeny ani "anime".

Hodnocení: absolvování tohoto cyklu může být v případě zájmu hodnoceno zkouškou, která proběhne ústní formou.

Témata jednotlivých přednášek:

Charakteristické rysy japonského filmu

Pohyblivé obrázky, 1896-1918

Vyzrání němého filmu, 1917-30

První zlatá éra, 1927-40

Japonský film během války

Filmová produkce v podmaněných územích

Americká okupace a japonský film

Na cestě ke druhé zlaté éře, 1952-60

Vrchol a pozvolný pád, 1961-70

Úpadek a stagnace, 1971-80

Rozpad systému velkých studií, 1981-90

Na cestě k nezávislému filmu, 1991-2000

Samurajské filmy

Jakuzácké filmy

Pinku a romanporuno

Godzilla a jiné příšerky

Japonský horor

Televizní seriály

Spasitelé světa a scifi

Filmy na motivy slavných literárních děl

Anime

Kitano Takeši

Cukamoto Šinja

Miike Takaši

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Tento cyklus přednášek je koncipován tak, aby v prvním semestru pokryl více jak století dějin japonského filmu a ve druhém semestru seznámil s dominantními tendencemi a základními aspekty, které jsou pro japonský film charakteristické. Přednášky věnované dějinám filmu si nedělají nárok na absolutní pokrytí celé šíře této problematiky, důraz bude kladen na hlavní vývojové proudy a nejvýznamnější osobnosti.

Jelikož se většina předválečné filmové produkce nedochovala, budou úvodní hodiny poněkud chudší na ukázky a jiné obrazové materiály. Ve druhém semestru bude výklad vycházet hlavně z poválečné tvorby, kromě jednotlivých žánrů se bude zabývat nejvýraznějšími režisérskými a hereckými osobnostmi poslední doby, tzv. "béčkovými" filmy, televizními seriály a kritice nezůstanou ušetřeny ani "anime".