1. Texty na procvicení spony.
2. Texty na procvicení ukazovacích zájmen.
3. Texty na procvicení casových urcení.
4. Texty na procvicení pravd?podobnostního zp?sobu a záporné otázky.
5. Texty na procvi?ení instrumentálu a sloves osobní orientace.
6. Texty na procvi?ení p?ídavných jmen.
7. Texty na procvi?ení vyjád?ení existence.
8. Texty na procvi?ení komparativu a superlativu.
9. Texty na procvi?ení vyjád?ení cht?ní.
10. Texty na procvi?ení p?echodníku.
11. Texty na procvi?ení použití modálních sloves.
12. Texty na procvi?ení záporu a modálních sloves.
13. Texty na procvi?ení potenciálu a ?asových
V tomto předmětu si studenti osvojí, jak pracovat se souvislejším textem. Naučí se pracovat s kontextem, jehož vnímání nelze v japonštině bez pravidelné přípravy zvládnout. Svým pojetím tato cvičení doplňují Jazyková cvičení
I: gramatika (A) a Jazyková cvičení I: písmo (A), protože se v textech objevují převážně větné konstrukce a znaky z těchto předmětů.
Student se v tomto předmětu naučí správně japonsky číst včetně přízvuku a intonace. Seznámí se rovněž se základy překladu do češtiny.