1. Kde jste byli? Minulý čas slovesa biti, sloves na -ati, -iti, -jeti (kladný, záporný, tázací tvar).
2. Minulý čas slovesa ići, moći, reći (kladný, záporný a tázací tvar). Diktát. Dativ a lokál podstatných jmen (užívaní).
3. Plánujeme cestování. Dativ cíle. Předložky s dativem (prema, nasuprot, unatoč/usprkos). Skloňování přídavných jmen. Dativ a lokál osobních a přivlastňovacích zájmen.
4. Budoucí čas 1 (kladný, záporný a tázací forma). Psaní písemné práce.
5. Malé věci, které mají velký význam. Přímá a nepřím á řeč. Přítomný čas slovesa slati, pisati. Slovesa s dativem.
6. Vzdělávaní, práce, každodenní život. Minulý, přítomný a budoucí čas zvratných sloves. Skloňování podstatných jmen vzor posao.
7. Cestujeme spolu. Instrumentál společnosti (předložky s/sa), prostředku, nástroje, prostoru (pred, pod, nad, među) a času. Instrumentál přídavných jmen, osobních zájmen a přivlastňovacích zájmen.
8. Společně v Chorvatsku. Opakování: genitiv podstatných jmen, slovesa imati/nemati s genitivem, předložky s genitivem, genitiv osobních zájmen.
9. Počítáme peníze, hodiny, dny, léta … Genitiv s číslovkami a datem.
10. Zdraví a sport. Sloveso boljeti. Podstatná jména na -i. Části těla, pomnožná podstatná jména. Přísloví a výrazy.
11. Miluji tě. Skloňování abstraktních podstatných jmen na -ost a dalších abstraktních podstatných jmen na -i. Diktát, opakování.
12. Toto není sbohem. Rozkazovací způsob sloves na - iti, -ati. Infinitiv sloves na - ći. Vokativ podstatných jmen, zájmen a přídavných jmen.
13. Opakování a procvičování. Příprava na závěrečný test.
Vstupní jazyková kompetence studenta odpovídá stupni A1 Evropského referenčního rámce pro jazyky. Výuka je zaměřená na rozvíjení základních komunikačních schopností a gramatické látky.
V předmětu budou probrána témata, která se týkají každodenního života, a dále ta, která jsou nutná pro filologa - chorvatštináře. Základní učebnice bude doplňována vybranými texty a cvičeními a doprovozena audioukázkami.
Po absolvování předmětu je student schopen porozumět pojmům běžné konverzace (např. informacím o rodině, o práci, o studiu) a zároveň transformovat jednoduché věty. Výstupní jazyková kompetence studenta odpovídá stupni A2 Evropského referenčního rámce pro jazyky.