Charles Explorer logo
🇨🇿

Jazyk A - praktická jazyková cvičení III (chorvatština)

Předmět na Filozofická fakulta |
AJS100029

Sylabus

1. akuzativ imenica, pridjeva i zamjenica prijedlozi uz akuzativ posebnost vlastitih imena muškog roda (Ivo, Pero) ponavljanje prezenta glagola 1., 2. i 5. vrste 2. prezent glagola 3. vrste: -ati > -(j)em a) -ati: -em, -eš, -e, -emo, -ete, -u (npr. ustajati) b) -ati: -jem, -ješ, -je, -jemo, -jete, -ju (npr. skakati) c) -ati s promjenom korijena (npr. brati) 3. prezent glagola 4. vrste: -vati > -jem, -ješ, -je, -jemo, -jete, -ju (davati) prezent glagola 6. vrste: -nuti > -nem, -neš, -ne, -nemo, -nete, -nu (brinuti) vidski parnjaci ponavljanje prezenta glagola 4. prezent glagola 7. vrste: -ati > -anem, -aneš, -ane, -anemo, -anete, -anu (stati) prezent glagola početi i uzeti prezent glagola 8. vrste: -ći > -d-em (ići) prezent glagola 8. vrste: -ći > -đ-em (doći) upotreba veznika kad, ako, čim, dok 5. prezent glagola 9. vrste: -sti > -dem (jesti) prezent glagola 10. vrste: -ći > -em (peći) 6. prezent glagola 11. vrste: -iti > ijem (piti) prezent glagola 11. vrste: -jeti > -ijem (smjeti) perfekt odabranih glagola prezent glagola 12. vrste: -sti > -dnem (sjesti) prezent glagola 12. vrste: -sti > -tnem (sresti) prezent glagola 12. vrste: -sti > zem (gristi) vlastiti opis slike uz upotrebu glagola u prezentu 7. prezent glagola 13. vrste: -ći > -gnem (pomoći) prezent glagola 14. vrste: -ijeti > -esem (donijeti) 8. vježba prezenta glagola na odlomku romana Ante Tomića Punoglavci 9. ponavljanje prezenta svih glagola osobitosti nekih glagola u prezentu 10. ponavljanje i vježba

Anotace

Vstupní jazyková kompetence studenta odpovídá stupni A2 Evropského referenčního rámce pro jazyky. Výuka je zaměřena na upevňování znalostí morfologické paradigmy, především na osvojení nepravidelných tvarů, dále pak na tvoření slov a strukturu složené věty.

Výuka je zaměřena na upevňování gramatických znalostí. Po absolvování kurzu student ovládá přibližně 2000 slov, která se týkají každodenního života, a dále ta, která jsou nutná pro filologa - chorvačtináře (z témat osobní údaje, rodina, škola, práce, zájmy, koníčky, historie, sport, životní prostředí, mezilidské vztahy, cestování, kvalita života, plány do budoucna).

Výstupní jazyková kompetence studenta odpovídá stupni B1 (střední úroveň) Evropského referenčního rámce pro jazyky.