3/10
Romanopisci o románu
Kundera: Zneuznané dědictví Cervantesovo
Rushdie: Což už nic není svaté 10/10
Obrácení nevěstky Marie a jiné příběhy. Byzantská vyprávění prospěšná pro duši. Praha, Pavel Mervart 2014.
Byzantské legendy. Výběr z textů IV. - XII. Století. Praha, Vyšehrad 1980.
Smích a běs: staroruské hagiografické příběhy. Praha, Odeon 1988. 17/10
Putování za svatým Grálem 24/10
Cervantes: Don Quijote
Ortega y Gasset: Meditace o Quijotovi; Don Quijote v proměnách času a prostoru (sborník studií); Vl. Svatoň: Don Quijote a don Juan v Dostojevkého románu Idiot (in: V.S.: Román v souvislostech času) 31/10
Rabelais: Gargantua a Pantagruel
BACHTIN, M.M: Francois Rabelais a lidová kultura středověku a renesance. (Úvod) 7/11
Grimmelshausen: Dobrodružný Simplicius Simplicissimus
ČERNÝ, Václav. Až do předsíně nebes: čtrnáct studií o baroku našem i cizím. Praha, Mladá fronta: Arkýř, 1996.
KALISTA, Zdeněk. Tvář baroka : Poznámky, které zabloudily na okraj života, skicář problémů a odpovědí. Praha, SPN, 1992. 14/11
Choderlos de Laclos: Nebezpečné známosti
Diderot, D.: Herecký paradox 21/11
Sade: Nehody ctnosti nebo Justina čili Prokletí ctnosti
BLANCHOT, M.: Lautréamont a Sade
KLOSSOWSKI, P.: Sade můj bližní
BARTHES, R: Loyola, Fourier, Sade 28/11
Augustinus: Vyznání
Montaigne: Eseje
Loyola: Duchovní cvičení, Deník 5/12
Sterne : Život a názory blahorodého pána Tristrama Shandyho
Rousseau, J.J.: Dumy osamělého chodce 12/12
Goethe: Utrpení mladého Werthera
BARTHES, R.: Fragmenty milostného diskursu
Kurz se zaměřuje na vývoj a proměny narativních principů a žánrových podob vyprávění ve vymezeném období v evropském kulturním prostoru. Zahrnuje i interpretaci tematických posunů a způsobů budování fikčního světa v jednotlivých textech.
Na rozdíl od přednášky se seminář soustředí především na textovou analýzu. Zvolené kanonické texty evropské literatury současně představí klíčové románové poetiky, toposy či žánry (např. karnevalová literatura; pikareskní, epistolární či iniciační román; autobiografické a esejistické vyprávění).