Charles Explorer logo
🇬🇧

Readings in Developmental Psycholinguistics

Class at Faculty of Arts |
ALINV430B

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Příklady vybraných článků:

Bergelson, E., & Swingley, D. (2012). At 6-9 months, human infants know the meanings of many common nouns. Proceedings of the National Academy of Sciences, 109(9), 3253-3258.

Krajewski, G., Theakston, A. L., Lieven, E. V., & Tomasello, M. (2011). How Polish children switch from one case to another when using novel nouns: Challenges for models of inflectional morphology. Language and cognitive processes, 26(4-6), 830-861.

Lukyanenko, C., & Fisher, C. (2016). Where are the cookies? Two-and three-year-olds use number-marked verbs to anticipate upcoming nouns. Cognition, 146, 349-370.

Moscati, V., Vottari, I., Chilosi, A. M., Maris, I. S., Salvadorini, R., & Guasti, M. T. (2020). Morpho-syntactic weaknesses in Developmental Language Disorder: the role of structure and agreement configurations. configurations, 1, 36.

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Seminář představí některé aktuální otázky studia osvojování (mateřského) jazyka formou detailní analýzy článků v současné literatuře. Účastníci budou mít za úkol číst články (v angličtině) a budou se střídat ve stručných referátech, které budou sloužit jako východisko diskuse a vysvětlujících komentářů ze strany vyučujícího.