Cheng. W. (2011). Exploring Corpus Linguistics. Language in Action. London/New York: Routledge.
Fischer-Starcke, B. (2010). Corpus Linguistics in Literary Analysis. London: Continuum.
Hoey, M., Mahlberg, M., Stubbs, M. & Teubert, W. (2007). Text, Discourse and Corpora. London:
Continuum
Hunston, S. (2002). Corpora in Applied Linguistics. Cambridge: Cambridge University Press.
Mahlberg, M. (2005). English General Nouns. A corpus theoretical approach. Amsterdam: John
Benjamins.
McEnery, T., Xiao, R. & Y. Tono (2006). Corpus-Based Language Studies. London/New York: Routledge.
Owen, Ch. (2007). Notes on the ofness of of - Sinclair and grammar. Words, grammar, text: revisiting the work of
John Sinclair, Special issue of Internationa Journal of Corpus Linguistics, ed. R. Moon, 12 (str. 201- 222).
Rühlemann, Ch. (2007). Conversation in Context. London: Continuum.
Scott, M. & Tribble, Ch. (2006). Textual Patterns. Key Words and corpus analysis in language education.
Amsterdam:John Benjamins.
Sinclair, J. Ed. (2004). How to Use Corpora in Language Teaching. Amsterdam: John Benjamins.
Sinclair, J. (1991). Corpus, Concordance, Collocation. Oxford: Oxford University Press.
Stubbs, M. (2005). Conrad in the computer: examples of quantitative stylistic methods. Language and Literature14
(1) (str. 5-24).
Teubert, W. (2005). My version of corpus linguistics. International Journal of Corpus Linguistics 10 (str. 1- 13).
Teubert, W. (2007). Sinclair, pattern grammar and the question of hatred. Words, grammar, text: revisiting the work of John Sinclair, Special issue of International Jorunal of Corpus Linguistics, ed. R. Moon, 12 (str. 223-248)
Tognini-Bonelli, E. (2001). Corpus Linguistics at Work. Amsterdam: John Benjamins.a další
Předmět prohlubuje znalosti z korpusové lingvistiky a předpokládá znalost základních pojmů z tohoto oboru. Od studenta se očekává aktivní účast na hodinách (studium doporučené literatury) a paralelní práce na zvoleném tématu a jeho prezentace v druhé části semestru. Semináře obsahují teoretickou část (, kterou přednese vyučující nebo student po předchozí přípravě), která představí některé z témat současné korpusové lingvistiky. Na část teoretickou pak navazuje diskuse. V druhé části semestru bude v semináři věnován prostor pro prezentaci prací studentů. Kromě pevné obsahové části semináře je zde ponechán i prostor pro práci s tématy dle zájmu studentů, včetně případné metodologické podpory pro zpracování diplomových prací.
Obsahová náplň předmětu: 1. Korpusová lingvistika: metodologie nebo teorie? 2. Přístup k analýze: intuice vs korpus, přístupy „corpus-based“ vs „corpus-driven“. 3.-10. Studie ze současné korpusové lingvistiky (klíčová slova („keywords“), textové vzorce („textual patterns“), korpusová stylistika a další plus volba témat dle studijních zájmů studentů) 11.-13. Prezentace prací studentů a jejich oponentura (studenty)