Charles Explorer logo
🇨🇿

Public relations a marketing

Předmět na Filozofická fakulta |
AMSV00034

Anotace

Cílem předmětu je naučit posluchače základní dovednosti a postupy při zajišťování komunikace, propagace a marketingu muzeí a dalších kulturních institucí, počínaje vytvořením základní komunikační strategie instituce, vyhodnocení a stanovení cílových skupin a definování a vytvoření značky (brandu) instituce. Seznámení se s metodami a nástroji public relations, mediálním prostředím v českém i mezinárodním kontextu, postupy při plánování propagačních kampaní a využívání jednotlivých marketingových nástrojů. Součástí výuky je i získání praktických zkušeností např. při tvorbě tiskových zpráv, přípravě tiskových konferencí, krizové komunikaci, plánování a organizaci marketingových kampaní.

Témata:

Úvod do principů fungování public relations a marketingu v prostředí neziskových organizací.

Značka instituce, cílové skupiny, styl a nástroje komunikace.

Strategické dokumenty, stanovení krátkodobých i dlouhodobých cílů.

Druhy public relations, struktura mediálního trhu a přístupy k různým druhům médií.

Plánování, vytváření a realizace mediálních, marketingových a propagačních kampaní.

Role a práce tiskového mluvčího.

Sestavení mediaplánu, komunikace s novináři.

Tvorba tiskových zpráv, organizace tiskových konferencí, komunikace na sociálních sítích.

Krizová komunikace.

Vizuální styl, logo a propagační design.

Kreativní a realizační tým – složení, komunikace, řízení.

Komunikace s návštěvníky se specifickými potřebami.