Charles Explorer logo
🇨🇿

Praktický kurz nizozemštiny II

Předmět na Filozofická fakulta |
ANL100013

Sylabus

1. Společenská tematika: Společnost, zábava, kulturní události. Gramatika: srovnání, stupňování přídavného jména. Reflexivum.

2. Společenská tematika: Geografie a počasí. Gramatika: problematika větné stavby, relativní vedlejší věta, pronomen relativum.

3. Společenská tematika: Zprávy, aktuality. Gramatika: ukazovací zájmena, slovesa s pevnými prepozicemi, adverbiální pronomen "er"

4. Společenská tematika: Politika + diskuse, státní správa v Nizozemí. Gramatika: passivum - v perfektu a imperfektu.

5. Společenská tematika: Sport, soutěže. Gramatika: plusquamperfectum. Praktické používání perfekta a imperfekta - i v pasivní větě.

6. Společenská tematika: Tradice a zvyklosti v Nizozemí. Gramatika: irrealis. Různé významy v používání konstrukce "zou-zouden". Opakování praktického používání perfekta a imperfekta, a to i v pasivní větě.

7. Společenská tematika: Lidské vztahy, poměry, vyjádření citů, citové reakce. Gramatika: přímé, nepřímé otázky. Používání "er" v kombinaci se singulárem a plurálem.

8. Společenská tematika: Vyjádření negativních pocitů, (odůvodněná) kritika. Gramatika: spojky, spojovací příslovce. Deminutivum a jeho významy.

9. Společenská tematika: Práce. Ucházet se o práci, pracovní trh, nezaměstnanost. Gramatika: rozkazovací způsob - variace. Kombinace adverbiálního zájmena s prepozicí a její místo ve větě.

10. Společenská tematika: Asertivita, razantnější (přímé) způsoby jazyka. Gramatika: Opakování gramatického učiva z předchozích seminářů.

Anotace

Předpokladem účasti na semináři je základní znalost gramatiky nizozemštiny a základní slovní zásoba. Během výuky se od studenta žádá, aby se aktivně zapojil ústním projevem v cílovém jazyce, prostudoval probranou problematiku a aby dodával pravidelně před zahájením každého semináře písemnou práci elektronickou cestou.

Referát je pevně stanovenou součástí semináře. Cílem semináře je rozšířit ústní a písemné jazykové vyjadřovací schopnosti studentů na úrovni B1 a schopnost přečíst texty v denním a neodborném tisku.