1. Uvedení problematiky kurzu - pojetí rozhraní, interakce a designu v kontextu ICT. Interakční design vs HCI (Human-Computer Interaction). Význam reflexe produktů z pozice filosofie médií. (Flusser, Negroponte)
2. Zkušenost s novými technologiemi. Prvky tvorby uživatelské zkušenosti. Dekonstrukce jako východisko analýzy. (Norman, McCarthy) Úkol 1
3. Prvky interakčního designu. Konstrukce významu. Sémiotický základ počítačové interakce. (Andersen, Winograd)
4. Technologie tvorby nových produktů/rozhraní. Dostupné nástroje a jejich kritika. Úkol 2
5. Metodiky tvorby nových produktů/rozhraní. Postupy čerpající z grafického a informačního designu. (Sutnar, Apple)
6. Uživatel v kontextu systému. Metodiky testování produktů. Úkol 3
7. Design jako prostředek komunikace a usměrnění sociální interakce. (Schutz, Flusser)
8. Viditelnost, transparence a vizualizace v kontextu interakčního designu. (Erickson, Bordwell, Baxandall, Arnheim)
Úvod do designu uživatelských rozhraní pro informační a komunikační technologie (ICT). Kurz je zaměřen na získání praktických dovedností pro tvorbu návrhů, prototypů a jejich testování.
Studenti se naučí analyzovat a odkrývat design a dosah stávajících technických a kulturních produktů z pohledu jejich významu, hodnoty a zkušenosti, a uplatnit získané znalosti pro konstrukci produktů nových.