Charles Explorer logo
🇬🇧

2.1 century India

Class at Faculty of Arts |
ANM50559

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

1. Úvod do problematiky

Seznámení s obsahem kurzu

Stručný nástin problematiky indického subkontinentu

Fakta a stereotypy

Technická vybavenost obyvatelstva

Penetrace moderních technologií a jejich vliv na společnost

Sociodeterminismus versus technodeterminismus   2. Všechny ty indické internety

Internetové služby, sociální sítě a jejich indické alternativy

Nejvlivnější opinion leadeři a popkulturní celebrity

Jsou na internetu slyšet všichni stejně?   3. Digitální velmoc, nebo kolonie?

Indická ekonomika od néhrúovského socialismu k liberalizaci 90. let

Ekonomické a příjmové nerovnosti

Co se v Indii vyrábí?

IT velmoc, země programátorů?

Kdo sedí v call centrech, kdo luští CAPTCHA?

Ekonomika spamu   4. Konec starých časů?

Bourají nová média starou společnost?

Moderní technologie jako prostředek rozvoje?

Digitální propast a strukturální nerovnosti

Nová média a sociální hnutí   5. Žena v kyberprostoru

Postavení ženy v tradiční společnosti

Může internet překlenout genderovou propast?

Indické internetové seznamky   6. Bollywood a ti druzí

Co přináší digitalizace?

<span style="font-size: 15px; f

Annotation

This course aims on introducing a basic overview of the Indian society in the electronic age. The classes will focus on the current socio-political problems of the Indian subcontinent with an emphasis on their new media features and technological aspects.

For the four-week period of teacher’s stay in India, part of the classes will be conducted in the form of individual study and written homework.

The course is designated not only for the New Media students, but also for the visitors from other departments of the Faculty interested in the topic.