Charles Explorer logo
🇨🇿

VS - Indie 2.1 století

Předmět na Filozofická fakulta |
ANM50559

Sylabus

1. Úvod do problematiky

Seznámení s obsahem kurzu

Stručný nástin problematiky indického subkontinentu

Fakta a stereotypy

Technická vybavenost obyvatelstva

Penetrace moderních technologií a jejich vliv na společnost

Sociodeterminismus versus technodeterminismus   2. Všechny ty indické internety

Internetové služby, sociální sítě a jejich indické alternativy

Nejvlivnější opinion leadeři a popkulturní celebrity

Jsou na internetu slyšet všichni stejně?   3. Digitální velmoc, nebo kolonie?

Indická ekonomika od néhrúovského socialismu k liberalizaci 90. let

Ekonomické a příjmové nerovnosti

Co se v Indii vyrábí?

IT velmoc, země programátorů?

Kdo sedí v call centrech, kdo luští CAPTCHA?

Ekonomika spamu   4. Konec starých časů?

Bourají nová média starou společnost?

Moderní technologie jako prostředek rozvoje?

Digitální propast a strukturální nerovnosti

Nová média a sociální hnutí   5. Žena v kyberprostoru

Postavení ženy v tradiční společnosti

Může internet překlenout genderovou propast?

Indické internetové seznamky   6. Bollywood a ti druzí

Co přináší digitalizace?

<span style="font-size: 15px; f

Anotace

Cílem předmětu je ukázat na příkladu současné Indie problematiku vlivu nových médií a moderních technologií obecně na tradiční společnost. V jednotlivých seminářích budou návštěvníci kursu seznámeni s nejdůležitějšími problémy indického subkontinentu na počátku 21. století s důrazem na jejich novomediální aspekty.

Vzhledem k čtyřtýdennímu pobytu vyučujícího v Dillí proběhne část výuky formou samostatné přípravy a domácích úkolů.

Kurs je určen nejen studentům nových médií, ale i návštěvníkům z dalších kateder FF se zájmem o probírané téma.