1. Úvod do problematiky
Seznámení s obsahem kurzu
Stručný nástin problematiky indického subkontinentu
Fakta a stereotypy
Technická vybavenost obyvatelstva
Penetrace moderních technologií a jejich vliv na společnost
Sociodeterminismus versus technodeterminismus 2. Všechny ty indické internety
Internetové služby, sociální sítě a jejich indické alternativy
Nejvlivnější opinion leadeři a popkulturní celebrity
Jsou na internetu slyšet všichni stejně? 3. Digitální velmoc, nebo kolonie?
Indická ekonomika od néhrúovského socialismu k liberalizaci 90. let
Ekonomické a příjmové nerovnosti
Co se v Indii vyrábí?
IT velmoc, země programátorů?
Kdo sedí v call centrech, kdo luští CAPTCHA?
Ekonomika spamu 4. Konec starých časů?
Bourají nová média starou společnost?
Moderní technologie jako prostředek rozvoje?
Digitální propast a strukturální nerovnosti
Nová média a sociální hnutí 5. Žena v kyberprostoru
Postavení ženy v tradiční společnosti
Může internet překlenout genderovou propast?
Indické internetové seznamky 6. Bollywood a ti druzí
Co přináší digitalizace?
<span style="font-size: 15px; f
Cílem předmětu je ukázat na příkladu současné Indie problematiku vlivu nových médií a moderních technologií obecně na tradiční společnost. V jednotlivých seminářích budou návštěvníci kursu seznámeni s nejdůležitějšími problémy indického subkontinentu na počátku 21. století s důrazem na jejich novomediální aspekty.
Vzhledem k čtyřtýdennímu pobytu vyučujícího v Dillí proběhne část výuky formou samostatné přípravy a domácích úkolů.
Kurs je určen nejen studentům nových médií, ale i návštěvníkům z dalších kateder FF se zájmem o probírané téma.