Hodiny jsou koncipovány především formou řízených diskuzí a souvisejících prezentací, které předpokládají například studium související literatury či přípravu zadanou na předchozích hodinách. Programová skladba vychází především z témat, které studenti navrhnou jako pro n ě stěžejní v rámci Studijního záměru/Motivace ke studiu předmětu
Předběžná témata diskuzí
Co je to pornografie?
Pornografie jako agens změny.
Sex a jeho reprezentace v novomediálním umění.
Pornografie a sex jako lovebrand.
Problematika kritické výuky pornografie.
Vlivy pornografie na společnost a jedince.
Pornografie a identita.
V případě distanční výuky bude tato výuka realizována prostřednictvím platformy zoom.us
Many authors in their studies argues that we are witnessing the "sexualization" or "pornofication" of media and society [Attwood, 2002; Attwood, 2006; Cook, 2006; Cronin and Davenport, 2001; Levy, 2005; Langman, 2008; McNair, 1996; McNair 2002; O'Toole, 1998; Paasonen et al, 2007; Poynor, 2006; van Doorn, 2010]. Sex has become a topic of public discussion in various media, popular culture takes styling models which were previously conventional only for pornographic representation (often in pursuit of sensation, shock, personal advertisement), and pornstars like Jenna Jameson are treated as pop icons.
We can say that pornography was during last 15 years heavily involved in the process of "mainstreamization". It also raised an importance of discussing topics like sex and sexuality in public discourse.
The aim of this course is the critical reflection of pornography related effects on modern society. At the same time we will try to uncover related new media theories in these processes.